/
۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸

برخط شدن اندازه گیری پساب بهداشتی در پالایشگاه گاز فجرجم

طی مراسمی يك دستگاه آنالايزور پساب بهداشتي در پالایشگاه گاز فجرجم نصب و راه اندازی شد که این امر موجب برخط شدن میزان پساب بهداشتی می‌شود.
کد خبر : ۵۱۷۶۶

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، محمد رضا دهقان منشادی رئیس HSE پالایشگاه گاز فجرجم از راه اندازی يك دستگاه آنالايزور پساب بهداشتي جهت اندازه گيري پارامترهاي COD . BOD . TDS . TSS . OIL & GREES . DO EC فسفات ، نيترات و فلو در این شرکت خبر داد و گفت: با راه اندازی این دستگاه، پارامترهای ضروری در این شرکت مورد اندازه گیری و پایش دقیق قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: دستگاه نصب شده سبب می شود سيستم تصفيه خانه شرکت تحت كنترل فرآيندي در بیاید و قبل از اينكه پساب غير استاندارد ايجاد شود كنترل هاي عملياتي مورد نياز را انجام و فرآيند تصفيه کنترل شود.

دهقان منشادی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به قانون برنامه پنجم توسعه شيوه نامه سازمان محيط زيست اظهار داشت: این قانون، تجهيز کردن تصفيه خانه هاي فاضلاب و دودكش هاي صنعتی به آنالايزور آنلاين جهت پايش مداوم پارامترهاي خروجي را برای تمامی صنایع مورد تاکید قرار داده است.

وی گفت: تلاش خواهیم کرد با رعایت تمامی الزامات زیست محیطی الگویی در مقایسه با دیگر صنایع از خود نشان دهیم و خوشبختانه مصداق های این امر نیز در شرکت وجود دارد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر