/
۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰

پایداری جریان گاز در شمال ایران با تلاش کارکنان منطقه 9 عملیات انتقال گاز

همکاران متعهد منطقه 9 عملیات انتقال گاز با تلاش شبانه‌روزی در راستای تحقق اهداف شرکت انتقال گاز ایران، پایداری جریان گاز را در استان‌های شمالی رقم زدند.
کد خبر : ۵۲۰۲۷

به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، محی‌الدین مفخمی، مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز ضمن تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و بین این مطلب، اظهار کرد: در 9 ماهه سال جاری حجم گاز منتقل شده توسط این منطقه عملیاتی 17 میلیارد مترمکعب بوده است. 

مفخمی به تلاش شبانه‌روزی کارکنان منطقه در بحران سرمای دی ماه اشاره کرد و افزود: در طول این روزهای سرد، بالاترین فلوی عبوری توسط ایستگاه‌های تقویت فشار گاز رشت و رامسر به میزان 24.3 و 16.9 میلیون مترمکعب در این منطقه عملیاتی به ثبت رسیده است.

مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز از شکسته شدن رکورد حجم گاز در استان های شمالی در این برهه از زمان خبر داد و خاطرنشان کرد: حجم گاز انتقالی در منطقه به بیش از  98.12 میلیون مترمکعب در روز رسید که تاکنون در این منطقه عملیاتی این حجم گاز در طول یک روز بی سابقه بوده است.

مفخمی به گزارش پیگرانی هوشمند سال 1400 اشاره کرد و یادآور شد: از مجموع 600 اولویت تعیین شده، 531 نقطه مورد بررسی قرار گرفت که 129 نقطه در سال جاری تعمیر و بررسی 69 نقطه نیز به سال 1402 موکول شد.

وی با بیان این‌که ایمن‌سازی 28 نقطه در بستر رودخانه‌ها و نقاط رانشی متقاطع با خطوط لوله منطقه در سال 1401 انجام شده، گفت: اتصال نهایی خط لوله جدید در بستر رودخانه چشمه کیله نیز در سال جاری انجام شده است.

مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز خاطرنشان کرد: اورهال توربین واحدA  و تعمیر اضطراری واحد B تاسیسات رشت، نصب و راه اندازی سامانه آلتراسونیك اندازه گیری گاز در تاسیسات قلعه جیق، اتمام ساخت کارت سوخت کمپرسورهای تاسیسات رامسر، تعمیر و اورهال، نصب و راه اندازی ژنراتور 37 کیلوواتی ایستگاه مخابراتی ضیابر گیلان و صرفه‌جویی در هزینه به مبلغ 5 میلیارد ریال از جمله اقدامات مهم در سال جاری بوده است.  

وی با بیان این‌که یک هزار و 899 کیلومتر از خطوط لوله گاز در 9 ماهه سال جاری نشت‌یابی شد، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، 22 هزار و 879 مورد بازدید از مسیر خط انتقال انجام و 67 اخطار به متجاوزین حریم ایمنی و 109 اخطار به متجاوزین حریم اختصاصی خطوط لوله داده و پیگیری‌های حقوقی لازم انجام شده است.

مفخمی در ادامه، با بیان این‌که حمایت از کالای ایرانی و سازندگان داخلی و بومی سازی قطعات و تجهیزات همواره جز اولویت‌ها و از اهداف مهم منطقه 9 است، افزود: همچنین تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه کشاورزی ساری با عنوان آسیب شناسی و تعیین تهدیدات رودخانه و نقاط لغزشی برای خطوط لوله منطقه امضا شده، همچنین پروژه پژوهشي شبيه‌سازي و ساخت كارت هاي سوخت تاسيسات که با دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل امضا شده بود، نیز به اتمام رسیده است.

مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز در پایان، از تلاش‌ها و اقدامات موثر همه کارکنان ستادی و عملیاتی در راستای تحقق اهداف شرکت انتقال گاز ایران تشکر و قدردانی کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر