/
۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱

بهره‌مندی سه استان از برق پایدار با بهره‌برداری از پروژه توسعه پست برق سنگ آهن مرکزی ایران

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق گفت: برای افزایش اطمینان و پایداری شبکه برق در استان های یزد، خراسان جنوبی(شهرستان طبس) و کرمان (شهرستان زرند) طرح توسعه پست برق اختصاصی این شرکت و خطوط انتقال آن در دست اجرا است.
کد خبر : ۵۳۷۰۰

نبض نفت- مجتبی حمیدیان افزود: طرح توسعه پست برق اختصاصی شرکت سنگ آهن مرکزی و خطوط انتقال آن از اساسی ترین زیرساخت های کارخانه گندله سازی ، صنایع جوار معدنی و تامین کننده برق پایدار برای شهرستان های اطراف این مجموعه است.

وی اظهار کرد: طرح پست برق ۱۵۰ مگاواتی این شرکت در اردیبهشت سال ۹۷ با هدف تامین برق کارخانه گندله سازی و کارخانه های جوار معدنی از جمله کنسانتره ۲ میلیون تنی و آهن اسفنجی طراحی شد و در دستور کار قرار گرفت و در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت و به منظور کمک به توسعه یکی از اساسی ترین زیر ساخت های صنایع جوارمعدنی، تامین انرژی برق پایدار و افزایش پایداری شبکه برق خانگی و صنعتی درمنطقه بافق ، بهاباد وکوشک، ایجاد یک بخش ۴۰۰/۱۳۲ کیلوولت در پست نخلستان نیز به این پروژه افزوده شد.
وی با تاکید بر تعیین تکلیف طرح‌های نیمه تمام و جلوگیری از هدررفت سرمایه گفت: در دی ماه سال ۱۴۰۰ جلسات متعددی با پیمانکار این طرح برای شتاب بخشی به اجرای پروژه برگزار و در مدت ۲ ماه پروژه با پیشرفت ۹۶ درصد در اردیبهشت سال گذشته آماده بهره برداری شد.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق اضافه کرد: هم اکنون تمامی تجهیزات پروژه ازجمله ترانس‌های قدرت ساخته شده است و بزودی با مهیاشدن شرایط لازم به سایت پست برق حمل و نصب می شود.
وی ویژگی اصلی این پروژه را استفاده از تجهیزات با کیفیت تولید داخل عنوان کرد و گفت: این تجهیزات تحت لیسانس معتبرترین شرکت های دنیاست، همچنین بخش قابل توجهی از تجهیزات حساس و مهم پروژه از کشورهای اروپایی تامین شده است.
حمیدیان تصریح کرد: ویژگی دیگر این پروژه رعایت بالاترین استانداردها، الزامات وآیین نامه های وزارت نیرو مبتنی بر استانداردهای آی ای سی (IEC) اروپا برای بالا بردن ایمنی و کیفیت کار در تمامی مراحل ساخت، تامین تجهیزات، نصب و اجرای پروژه بوده است.

شرکت سهامی خاص معادن سنگ آهن مرکزی ایران در ۱۰ کیلومتری شمال شرقی شهر بافق و در حاشیه مرکزی ایران قرار دارد، این شرکت در سال ۱۳۵۰ برای اکتشاف و بهره برداری از کانسارهای آهن منطقه بافق توسط سازمان سابق ذوب آهن ایران تاسیس شد و هم اکنون یکی از واحدهای مهم زیر مجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و بزرگترین شرکت تولید کننده سنگ آهن دانه بندی و کنستانتره کشور است.

بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شهر یزد و سنگ آهن چغارت در فاصله ۱۲ کیلومتری شهر بافق قرار دارد، بیش از پنجهزار و ۴۰۰ نفر در شرکت سنگ آهن مرکزی بافق و شرکت های زیرمجموعه آن به کار اشتغال دارند.

منبع:ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر