/
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۱
سینا حسین‎پور مجری پروژه WRFM از دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با نبض نفت:

سامانه WRFM زیرساخت تصمیم‌گیری بر مبنای داده را در لایه کارشناسی و مدیریتی فراهم می‌کند

مهندس حسین‌پور مجری پروژه WRFM معتقد است این سامانه زیرساخت تصمیم‌گیری بر مبنای داده را در لایه کارشناسی و مدیریتی فراهم می‌کند و سرعت تصمیم‌گیری را هم بسیار بیشتر می‌کند.
..
کد خبر : ۶۱۲۰۴

 

تهیه و تولید: سیدمسعود حسینی

مهندس سینا حسین‎پور مجری سامانه WRFM و مدیرعامل شرکت دیتال از دانشگاه صنعتی شریف در یک گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری نبض نفت در خصوص اهمیت این سامانه گفت: مهمترین کارکرد این سامانه در کوتاه مدت، کاهش زمان تصمیم‎گیری خواهد بود. وی افزود: در بازار رقابتی که در صنعت نفت وجود دارد زمان بسیار مهم است. این سامانه تصمیم‎گیری مدیران و متولیان امر را که شاید ماهها و روزها طول بکشد و بر اساس احساسات شخصی تصمیم‌گیری شود مبتنی بر داده خواهد کرد. مجری پروژه WRFM همچنین ممعتقد است که با این سامانه کیفیت تصمیم‌گیری در بلندمدت افزایش پیدا خواهد کرد و از طرفی زمان تصمیم‎گیری هم کوتاه می‎شود.

وی در پاسخ به این سئوال که این پروژه با حمایت یک شرکت خصوصی به نام گسترش انرژی پاسارگاد کلید خورده چه پیامی دارد گفت: با توجه به اینکه ما در این گونه پروژه‌ها اول راه هستیم و این پروژه‌ها نیاز به تحقیق و توسعه دارد به نظر می‎رسد که بهتر است شرکت‎های خصوصی با دانشگاههای معتبر و شرکت‎های دانش بنیان این گونه پروژه‌ها را جلو ببرند. بخشی از این ماژول‌ها لبه تکنولوژی است که نیاز به متخصصانی خارج از کشور دارد و به دانش روز دنیا نیاز است.

تلاش ما این است که سرمایه‎گذاری شرکت گسترش انرژی پاسارگاد منجر به محصول شود

مهندس حسین‌پور مجری پروژه WRFM در ادامه اظهار داشت: با توجه به ارتباطات بسیار خوبی که بخش پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف با خارج از کشور دارد این فضا و فرصت برای دانشگاه شریف و دانشجویان این دانشگاه فراهم شده که کارهایی که برای اولین بار در کشور انجام می‎شود را تجاری‎سازی کنیم. هدف ما در دانشگاه شریف این است که این سرمایه‎گذاری که شرکت گسترش انرژی پاسارگاد انجام می‌دهد منجر به محصول شود و صرفاً به عنوان یک کار پژوهشی خاک نخورد.

مهندس حسین‌پور مجری پروژه WRFM  در مورد مهاجرت نخبگان از کشور نیز گفت: من معتقد هستم حتی در چند سال آینده با اینکه هوش مصنوعی جایگزین افراد متخصص نخواهد شد اما افرادی که به هوش مصنوعی مسلط هستند جایگزین افرادی می‎شوند که ابزار را عمق کمتر و دانش کمتر یاد می‎گیرند. لازم است دانشجویان دانشگاههای صنعتی در زمینه تحلیل داده و هوش مصنوعی دانش خود را افزایش دهند تا از سرعت هوش مصنوعی در زمینه کسب و کار عقب نمانند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر