/
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸

انجام موفقیت‌آمیز عملیات رفع نشت نفت از رایزر خط انتقال سكوی رشادت

به همت کارکنان سختكوش سکوی رشادت، عملیات رفع نشتی نفت از رایزر 18 اینچ خط انتقال نفت میدان رشادت به منطقه لاوان در كمترین زمان ممكن برنامه‌ریزی و با موفقیت اجرا شد.
کد خبر : ۱۰۰۳۶

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی منطقه لاوان، در ساعت 7 صبح روز شنبه 20 مردادماه اپراتور محوطه متوجه آغاز نشت نفت و گاز از رایزر خط اصلی انتقال نفت 18 اینچ سكو می‌گردد. پس از تشكیل ستاد بحران در سكو و منطقه و بررسی ابعاد رویداد به وجود آمده، تصمیم‌گیری‌های لازم از جمله بازدید فنی از خط مورد نظر صورت گرفته و با بررسی تصاویر تهیه شده توسط كمیته بحران منطقه در ساعت 8 صبح كلمپ 18 اینچ، ماده پراكنده‌ساز نفت و فوم به سكو فرستاده می‌شود. همزمان تمهیدات لازم برای ایجاد دسترسی به محل رایزر با فرش نمودن قسمتی از طبقه سطح آب با تخته و حمل داربست صورت گرفت.

پس از ایجاد سكوی دسترسی و نصب داربست در اطراف لوله و پایین آوردن فشار داخل خط، شستشو با آب شور انجام شد. به علت بالا آمدن سطح آب دریا (High Tide) و ایجاد وقفه‌ای موقت تا ساعت 4 بامداد روز بعد عملیات تزریق آب به خط برای ایمن‌سازی ادامه یافت.

سپس عملیات برشكاری زواید اضافی اطراف محل نشتی با بریدن دو عدد گوشواره جوش شده و دو عدد ساپورت پوسیده متصل به رایزر، زنگ‌زدایی و صاف كردن محل نصب، كلمپ در محل مربوطه نصب و با تلاش همكاران عملیات در ساعت 14:30 به پایان رسید.

گفتنی است، اجرای موفقیت‌آمیز این عملیات در شرایط نامساعد دریا و با همكاری بسیار خوب كاركنان بهره‌برداری و تعمیرات سكو با پایش مداوم، بدون هیچ حادثه‌ای به پایان رسید.


ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر