/
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد

خودکفایی در تأمین کالا و تجهیزات عمده صنعت پتروشیمی تا ۵ سال آینده

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در زمینه تأمین کالا و تجهیزات عمده مورد نیاز صنعت پتروشیمی در ۵ تا ۶ سال آینده به خودکفایی می‌رسیم.
کد خبر : ۵۸۱۴۸

نبض نفت - مرتضی شاهمیرزایی شامگاه جمعه (۲۶ آبان‌ماه) در حاشیه نمایشگاه روایت پیشرفت و خدمات دوساله دولت مردمی که در شهر قم در حال برگزاری است، گفت: از اهداف مهم و راهبردی دولت سیزدهم در حوزه نفت و پتروشیمی، ساخت و تکمیل کالاها، تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی با تکیه بر صنعت داخل است، بنابراین شرکت‌های فعال در صنعت پتروشیمی که نیاز به کالا و تجهیزات دارند، از توانمندی‌های سازندگان داخلی استفاده کنند.
وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی ایران با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مسیر رشد و توسعه قرار دارد، گفت: در زمینه تأمین کالا و تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی پنج تا ۶ سال آینده به خودکفایی خواهیم رسید.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: خوشبختانه سازندگان و تولیدکنندگان تجهیزات و کالاهای ایرانی مورد استفاده در صنعت ارزش‌آفرین پتروشیمی نقشی مهم در تأمین نیازهای این صنعت دارند.
شاهمیرزایی به داخلی‌سازی کاتالیست‌های مورد استفاده در صنعت نفت اشاره کرد و افزود: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز پژوهشی در این زمینه دستاوردهای ارزشمندی را رقم زده است و تا پایان دولت سیزدهم کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت نفت بومی‌سازی خواهد شد.
وی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم با تکیه بر راهبردهای رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری مردمی مبنی بر پرهیز از خام‌فروشی محصولات و ایجاد ارزش افزوده بالا با تولید محصول نهایی حرکت می‌کند.
معاون وزیر نفت با تأکید بر لزوم تحقق توسعه متوازن صنعت پتروشیمی ایران گفت: تکمیل زنجیره ارزش به‌عنوان یک هدف مورد توجه قرار دارد و با سرمایه‌گذاری هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی ضمن کاهش خام‌فروشی، به سوی تولید محصولات نهایی گام برخواهیم داشت.
نمایشگاه روایت پیشرفت، با هدف معرفی دستاوردهای دولت سیزدهم از روز چهارشنبه ۲۴ آبان‌ماه تا امروز (شنبه، ۲۷ آبان‌ماه) در محل باغ موزه دفاع مقدس در استان قم دایر است و وزارت نفت حضور فعالی در این نمایشگاه دارد.
جواد اوجی، وزیر نفت و حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی، رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت شامگاه جمعه از این نمایشگاه بازدید کردند.

 

 

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر