/
۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
دکتر ناصر عاشوری دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت در گفتگو با نبض نفت:

پایان پرونده‌های تعزیراتی در پالایشگاههای کشور

دکتر عاشوری نقش انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت را بسیار مهم دانست و گفت با تشکیل این انجمن هیچ گونه پرونده تعزیراتی برای پالایشگاههای کشور ایجاد نشده است.
کد خبر : ۵۶۵۹۷

تهیه و تولید: سیدمسعود حسینی

دکتر ناصر عاشوری دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت در یک گفتگوی اختصاصی با نبض نفت در خصوص دلایل و اهمیت شکل‌گیری این انجمن گفت: انجمن صنفی صنعت پالایش کشور بر اساس ماده 131 قانون کار تشکیل شده است. ماده 131 قانون کار به بخش خصوصی این اجازه را می‌دهد که در هر صنفی مجموعه‌ای را تشکیل بدهند که به لحاظ قانونی بتوانند در مجامع حقوقی، دولت و مجلس شورای اسلامی از حقوق خودشان دفاع کنند. عاشوری افزود: بعد از اینکه پالایشگاههای کشور از زیرمجموعه دولت خارج و به بخش خصوصی یا خصولتی و صندوق‌ها واگذار شدند این احساس وجود داشت که در خیلی از موارد به دلیل اهمیت پالایشگاهها، دولت به خاطر خصوصی شدن نمی‌تواند به آنها امر و نهی کند. در همین راستا انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت شکل گرفت تا آن بخش از پازل که دچار خلا شده بود را تکمیل کند.  

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت با اشاره به اینکه همه پالایشگاههای کشور محصولات متنوعی را تولید میکنند گفت: اگر یک ساز و کار مناسب و این انجمن نباشد هر کدام از پالایشگاههای کشور می‌توانند محصولات خود را به یک نرخ بفروشند در حالی که چند نرخی بودن مشکلات زیادی را برای صنایع پایین‌دستی در کشور ایجاد می‌کند. انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت در واقع یک وحدت رویه ایجاد کرده و همه پالایشگاهها را ملزم کرده که محصولات خودشان را با یک نرخ و یک قیمت ارائه کنند تا در صنایع پایین دست نفت که خوراک آنها محصولات پالایشگاهها میباشد مشکلی ایجاد نشود.

دکتر عاشوری بر شکل‌گیری این نوع انجمن در همه صنف‌ها تاکید کرد. وی در این خصوص گفت: ضروری است که همه صنف‌ها این تشکل را برای خودشان ایجاد کنند تا در ساماندهی امور برای کمک به خودشان و کمک به کشور نقش ایفا کنند.

دکتر عاشوری از پایان تشکیل پرونده تعزیراتی و مالیاتی برای پالایشگاهها طی چند سال اخیر خبر داد و گفت: تا زمانی که این انجمن شکل نگرفته بود سازمان تعزیرات به طور مرتب به خاطر مسائل مالیاتی و گرانفروشی برای پالایشگاهها تشکیل پرونده می‌داد اما از زمانی که انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت شکل گرفته حتی یک پرونده تعزیراتی نداشتهایم. همه پالایشگاهها خودشان را ملزم می‌دانند که از نرخ مصوب انجمن تبعیت کنند....

علاقمندان میتوانند ادامه این گفتگو و فایل مصاحبه پایشگاه خبری نبض نفت با دکتر ناصر عاشوری دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت را بر روی اینستاگرام این رسانه ملاحظه کنند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر