/
۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸
دکتر ناصر عاشوری دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پالایش نفت در گفتگو با نبض نفت:

کیفیت محصولات پالایشگاه تهران از نظر زیست محیطی مشکلی ندارد

دکتر عاشوری دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پالایش نفت تاکید کرد که کیفیت محصولات تولیدی پالایشگاه تهران از جمله گازوئیل و بنزین تولید شده در این پالایشگاه از نظر زیست محیطی مشکلی ندارد و به صورت روزانه توسط سازمان محیط زیست کنترل می‌شود.
کد خبر : ۵۶۵۲۱

کیفیت محصولات پالایشگاه تهران از نظر زیست محیطی مشکلی ندارد

تهیه و تولید: سیدمسعود حسینی

دکتر ناصر عاشوری دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پالایش نفت در یک گفتگوی اختصاصی با نبض نفت در پاسخ به این سئوال که در حال حاضر پالایشگاه تهران یکی از متهمین آلودگی کلان‌شهر تهران است و این موضوع چقدر صحت دارد گفت: کل صنعت نفت متهم به آلاینده بودن است اما واقعیت این نیست. در قانون مالیات بر ارزش افزوده این موضوع بر اساس مصوبه کمیسیون تخصصی و صحن علنی مجلس شورای اسلامی اصلاح شد و بر اساس این مصوبه همه صنایع کشور آلاینده نیستند. ممکن است در پالایشگاهی هفت خط تولید وجود داشته باشد و محصولات مختلفی را تولید کنند. سازمان محیط زیست بر اساس تست‌هایی که به صورت روزانه انجام می‌دهد تاکید می‌کند که از این هفت خط به عنوان مثال پنج خط تولید آلایندگی ندارد و دو خط دارای آلایندگی است.
دکتر عاشوری با تاکید بر نقش سازمان محیط زیست بر کنترل تولیدات پالایشگاهها گفت: ما معتقد هستیم که سازمان محیط زیست همچنان باید بر تولید فراورده‎ها در کشور نظارت داشته باشد و سختگیری لازم را هم داشته باشد و از طرفی پالایشگاههای ما هم باید برای کاهش آلاینده‌ها هزینه کنند. دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پالایش نفت در ادامه اظهار داشت: من معتقد هستم نباید همه مجموعه‌ها را با یک چوب برانیم. آن مجموعه‌هایی که الزامات زیست محیطی را رعایت می‌کنند و تاییدیه محیط زیست را می‌گیرند نباید مبلغ یک و نیم درصد مالیات سبز را پرداخت نکنند اما آن بخش از پالایشگاهها که محیط زیست آلایندگی آنها را تایید می‌کند باید جریمه شوند و مبلغ یک و نیم درصد از کل فروش را پرداخت کنند.
دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پالایش نفت که تعاملات بسیار نزدیکی با همه پالایشگاههای کشور دارد افزود: نگاه ما این است که پالایشگاهها حداکثر تلاش خود را به کار گیرند که آلایندگی از بین برود چرا که ابر و ماه و فلک در کار هستند تا یک محیط زیست سالم داشته باشیم و انسان‌ها زندگی سالمی داشته باشند.
دکتر عاشوری در خصوص محصولات پالایشگاه تهران تاکید کرد: کیفیت تولید ما از جمله در پالایشگاه تهران نسبت به گذشته خیلی بهتر است. پالایشگاه تهران در حال حاضر گازوئیل و بنزین یورو 4 و یورو 5 تولید می‎کند و در خصوص موضوعات زیست محیطی نگرانی از بابت پالایشگاه تهران نداریم. باز تاکید می‌کنم که باید هزینه کنیم تا محصولات بهتری را در اختیار مردم قرار دهیم.

فیلم کامل این گفتگو بر روی اینستاگرام پایگاه خبری نبض نفت نیز منتشر می‌شود

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر