/
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

مشارکت دانش‌بنیان‌ها و به‌کارگیری فناوری‌های نو در صنعت نفت ضروری است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانش‌بنیان کردن صنایع بالادستی و پایین‌دستی نفت و گاز از ضروریات حوزه انرژی است، گفت: مشارکت دانش‌بنیان‌ها و به‌کارگیری فناوری‌های نو در صنعت نفت ضروری است.
کد خبر : ۵۸۱۰۰

نبض نفت- علیرضا ورناصری درباره استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها در توسعه صنعت نفت و گاز گفت: استفاده از دانش‌بنیان‌ها در این صنعت می‌تواند افزون بر تولید، ارزش افزوده، اشتغال‌زایی و ارزآوری مطلوبی برای کشور به ارمغان آورد.
وی با بیان اینکه وزارت نفت دولت سیزدهم تاکنون کارهای بسیار مثبتی در حوزه نفت و فرآورده‌های نفتی، دیپلماسی انرژی، رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه انرژی و صیانت از مخازن و نگهداشت تولید انجام داده است، افزود: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان با اصلاح ساختاری که در چرخه تولید، توزیع و انتقال ایجاد می‌کنند، تحولات بزرگی در بهینه‌سازی ایجاد خواهد کرد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به ظرفیت‌هایی نظیر اقتصاد مبتنی بر دانش‌ بومی و اتکا به توان علمی و پژوهشی داخلی از ارکان افزایش ارزش‌افزوده و اشتغال‌زایی هستند.
ورناصری اظهار کرد: خوشبختانه ورود دانش‌بنیان‌ها به صنعت نفت در حال تسهیل بوده و مشارکت و همکاری صنایع با این شرکت‌ها نیز گسترش یافته است.
شایان یادآوری است که روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری در نامه‌ای به جواد اوجی، وزیر نفت از وزارت نفت بابت همکاری در اجرای قانون تولید بار اول موضوع بند الف ماده ۱۰ قانون جهش تولید دانش‌بنیان قدردانی کرد.

 

 

 

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر