/
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
دکتر ناصر عاشوری دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت در گفتگو با نبض نفت:

کیفیت خودرو تحویلی به مردم هر روز بدتر از روز قبل است

دکتر عاشوری دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت غیراستاندارد بودن کیفیت خودرو تحویلی به مردم از سوی دو خودروساز بزرگ کشور را یکی از دلایل مصرف زیاد بنزین در کشور دانست.
کد خبر : ۵۶۴۱۰

 

 

تهیه و تولید: سیدمسعود حسینی

تصویربردار: محمدهادی مالکی

دکتر ناصر عاشوری دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت در یک گفتگوی اختصاصی با نبض نفت با تاکید بر اینکه مصرف بنزین در کشور به صورت بیمحابا در حال افزایش است گفت: در حال حاضر به صورت روزانه حدود دو میلیون و 200 هزار بشکه نفت خام تحویل پالایشگاههای کشور می‌شود و روزانه حدود 115 میلیون لیتر بنزین تحویل دولت می‌دهیم و در همین حد گازوئیل تحویل دولت میدهیم. دکتر عاشوری افزود: در حال حاضر سوخت هواپیماههای کشور تامین می‌شود و بیش از 42 فراورده دیگر را تولید میکنیم. این 42 فراورده به عنوان خوراک برای صنایع دیگر کشور مانند روغن سازها، قیرسازها و پتروشیمی‌ها استفاده می‌شود و از طریق بورس عرضه میشوند. دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت که در مجلس حضور یافته بود در خصوص دلیل حضور در مجلس نیز گفت: به عنوان انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت کشور با کمیسیون انرژی مجلس به صورت مرتب جلسه داریم و آخرین وضعیت تولید و مصرف بنزین را به اطلاع نمایندگان این کمیسیون رسانده و در این خصوص همفکری صورت می‌گیرد.

دکتر عاشوری به معضل ناترازی بنزین و راهکارهای موجود برای کاهش مصرف بنزین اشاره کرد و گفت: برای حل مشکل کمبود بنزین در کشور باید سوخت جایگزین مانند سی ان جی و ال ان جی را در دستور کار قرار دهیم. برای کاهش مصرف بنزین پیشنهاهای خوبی به دولت شده است. اصلاح خودرو توسط دو شرکت بزرگ ایران خودرو و سایپا از جمله پیشنهادهای مهم ما می‌باشد که متاسفانه تاکنون توجهی به این موضوع نشده و اصلاحات لازم صورت نگرفته است. واقعیت این است که در حال حاضر حتی خودروهایی که به صورت صفر کیلومتر در اختیار مردم قرار داده میشود مصرف سوخت بسیار بالا و غیراستانداردی دارند. خودروهای تحویلی بهتر از قبل که نشده حتی بدتر از قبل هم شده است....

برای آگاهی از جزئیات این گفتگو فیلم کامل مصاحبه بر روی اینستاگرام پایگاه خبری نبض نفت منتشر شده است.

آدرس اینستاگرام پایگاه خبری نبض نفت  @nabzenaftnews

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر