/
۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
واشنگتن، روسیه را به "محاصره دریایی" تهدید کرد

محاصره دریایی روسیه توسط آمریکا

وزیر کشور آمریکا گفته است که "محاصره دریایی" را می‌توان به عنوان گزینه بازدارنده در سیطره روسیه بر تامین انرژی برای خاورمیانه و جلوگیری از اوضاعی که در اروپا شاهدش هستیم، در نظر داشته باشیم.
کد خبر : ۱۱۳۶۴

به گزارش نبض نفت  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این اظهارات از سوی رایان زینکی، وزیر کشور آمریکا در حالی مطرح شده که تامین کننده انرژی اروپا در دستان روسیه قرار دارد و حالا وی گفته است که با محاصره دریایی می‌توان جلوی تامین نفت خاورمیانه را از سوی روسیه گرفت.

وی در این باره گفت: آمریکا با نیروی دریایی خود توانایی این را دارد تا اطمینان حاصل کند که بستر دریاها باز می‌مانند و اگر لازم باشد برای تضمین پیدا کردن از اینکه انرژی روسیه به بازار وارد نشود، آن را محاصره کند.

این سیاستمدار آمریکایی همچنین گفت که اقتصاد روسیه به شدت به تامین هیدروکربن‌ها و فروش تولیدات انرژی بستگی دارد و به همین دلیل است که روسیه به دنبال تقویت تجارت انرژی خود در خاورمیانه است.

زینکی افزود: بر این باورم که علت اصلی حضور آنها در خاورمیانه این است که آنها می‌خواهند دقیقا همان کاری را که درباره دلالی انرژی در اروپا کردند، در خاورمیانه هم انجام دهند.

دولت آمریکا با هدف تامین گاز و نفت به سایر کشورها با پروژه‌های جدید انرژی روسیه مخالف است.

 

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر