/
۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶

توافق نفتی ایران و اروپا گام‌هایی رو به جلو را طی می‌کند

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: موضوع صادرات نفت از موضوع‌های اساسی ما با اتحادیه اروپا بوده است و مذاکرات خوبی در این زمینه داشتیم و گام‌های رو به جلویی برداشته شده است.
کد خبر : ۱۱۴۰۴

نبض نفت - بهرام قاسمی، امروز (دوشنبه، نهم مهرماه) در نشست با خبرنگاران، درباره اخبار منتشر شده از قرارداد نفتی ایران و اروپا گفت: در این زمینه سازوکارها تا حد زیادی نهایی شده و یکی از بخش‌هایی است که پیشرفت‌های خوبی داشته و امیدواریم این موضوع در کنار بقیه سازوکارها اجرایی شود و شکل عملی به خود بگیرد.

وی تصریح کرد: بعد از ۱۸ اردیبهشت‌ماه و خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مذاکرات با اتحادیه اروپا، چین و روسیه آغاز شد و اکنون نیز ادامه دارد.

سخنگوی وزارت امورخارجه عنوان کرد: بدون شک بحث نفت در برابر غذا یا هر تعبیر دیگری نظیر این موضوع که مطرح می‌شود درست نیست و ما در حال حرکت با اتحادیه اروپا، چین و روسیه هستیم.

قاسمی در ادامه حادثه تروریستی اهواز را محکوم کرد و گفت: بحث تروریسم به یک اجماع و اقدام جهانی نیاز دارد و همه کشورها باید با جدیت با این پدیده مبارزه کنند. امیدواریم دلارهای نفتی و زد و بندهای سیاسی و اقتصادی برخی کشورها با کانون‌های توطئه و پرورش تروریسم و تولید این تفکر مانع مبارزه جدی جامعه جهانی با مسئله تروریسم نباشد.

منبع: شانا

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر