/
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
مدیر پروژه نیروگاه هریس در پاسخ به نبض نفت:

مذاکره با انسالدو ایتالیا برای تعمیرات و نگهداری نیروگاه هریس

مدیر پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی هریس با اشاره به برنامه ریزی برای تولید هزارمگاوات برق در این نیروگاه از مذاکره با شرکت ایتالیایی انسالدو برای واردات قطعات و تعمیرات و نگه داری نیروگاه هریس خبرداد.
کد خبر : ۱۲۶۳۲
نبض نفت-ایمان عبدی در حاشیه بازدید خبرنگاران در پاسخ به پرسش نبض نفت درباره نحوه تعمیر و نگهداری این نیروگاه و اینکه چرا از شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران برای این امر استفاده نمیکنید, گفت: ما تلاش میکنیم در حد امکان برای تعمیر و نگه داری از امکانات داخلی استفاده کنیم ولی برای تامین برخی از قطعات باید از شرکت انسالدو هم استفاده کنیم.  وی وعده داد با وجود عهدشکنی برخی از شرکتهای خارجی به دلیل تحریمها 280 مگاوات برق تولیدی این نیروگاه تا پیک مصرف و تابستان 98 وارد مدار برق کشور خواهد شد.وی با اشاره  به مذاکره و واردات توربینهای مورد نیاز این نیروگاه از ایتالیا گفت: نیروگاه هریس در مجموع طی دو مرحله هزار مگاوات برق وارد شبکه سراسری میکند که 280 مگاوات برق آن تا تابستان سال آینده خواهد بود. وی افزود: تمام سعی ما تحویل پروژه طبق تعهد و بر اساس زمان‌بندی است اما علاوه بر عدم همکاری شرکت‌های خارجی بوروکراسی اداری، گمرک و مسائل نقل و انتقال بانکی مزید بر علت شده که پروژه با سختی تحویل مواجه شود.
 ایمان عبدی با اشاره به هزینه ارزی 240 میلیون یورویی به اضافه 104 میلیارد تومان هزینه ریالی این نیروگاه تصریح کرد: 90 درصد حجم مبلغ پروژه از محل صندوق توسعه ملی و 8تا 10 درصد آورده سرمایه‌گذار است.
وی با انتقاد از برخی کارشکنیهای داخلی گفت: برخی در داخل با ترامپ فرقی ندارند. برخی مانع تراشیها موجب شد بخشی از پروژه 2ماه عقب بیفتد.تا به گمرک ثابت کنیم که مشمول برخی از قوانین سخت گیرانه نیستیم مدتی کار عقب می افتاد و بدقولی خارجی ها نیز تا 6 ماه طرح را عقب انداخت.
وی با بیان اینکه در جریان تحریم اخیر برخی از شرکتها ایران را ترک کردند و پاسخگو نبودند گفت: ما با جایگزینی این شرکتها با شرکتهای دیگر داخلی و خارجی توانستیم کار را پیش ببریم به طوری که تا تابستان آینده فاز اول نیروگاه گازی هریس وارد مدار میشود.

حسین بردبار

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر