/
۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹

برنامه‎های هفته پژوهش در دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه شریف

دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف به منظور بزرگداشت هفته پژوهش، از ۲۴ تا ۲۸ آذرماه امسال برنامه‎هایی را با رویکرد تشریح دستاوردهای ارتباط صنعت نفت و دانشگاه در زمینه‎هایی را با رویکرد تشریح دستاوردهای ارتباط صنعت نفت و دانشگاه در زمینه‎های علمی و پژوهشی تدارک دیده است.
کد خبر : ۱۳۴۴۲

نبض نفت -  ارائه تازه‌ترین دستاوردهای تحقیقاتی و ایحاد زمینه مناسب ارتباط دانشکده با صنایع همکار و گسترش فرهنگ پژوهشی در دانشکده از اهداف برگزاری نشستهای پژوهشی در این دانشکده عنوان شده است.

بر این اساس، در روزهای عنوان شده، طرحهای صنعتی شامل «تولید سوخت زیستی همزمان با تصفیه فاضلاب در بیوراکتور غشایی حاوی ریزجلبک»، «آشنایی با شبیه‌سازی دینامیک مولکولی و کاربردهای آن در مهندسی نفت»، «معرفی کوارتزکریستال مایکروبالانس به عنوان جزء اصلی یک حسگر شیمیایی برای مطالعه تضمین جریان (flow assurance) در تولید و ازدیاد برداشت نفت» و «ساخت غشاهای اسمز معکوس حلزونی برای شیرین‌سازی آب دریا» از سوی مجریان این طرحها ارائه خواهد شد.

چشم‌انداز گوگردزدایی در ایران، بررسی فرصت‌های پژوهشی در کشور آلمان و تشریح وضع پیشرفت طرح توسعه فناورانه میدان کوپال از سوی دانشگاه صنعتی شریف، از دیگر مسائلی است که در این چند روز محور بحث و بررسی خواهد بود.

دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف در این برنامه، از حضور سخنرانان مختلفی نیز بهره خواهد برد و در روز پایانی (۲۸ آذرماه) از پژوهشگران و مجریان طرحهای صنعتی این دانشکده نیز قدردانی خواهد شد.

منبع: شانا

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر