/
۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸

پیشنهاد آمریکا برای مذاکره با ایران

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران اعلام کرد، در سفر وی به افغانستان، نماینگان آمریکا پیشنهاد مذاکره با ایران را ارائه دادند.
کد خبر : ۱۴۱۴۵
پیشنهاد آمریکا برای مذاکره با ایران
دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران طی سخنانی گفت: در آغاز سال نوی میلادی در حالی که جریان قدرت جهانی به دو‌ جبهه ثبات‌گرایان و بی‌ثبات‌کنندگان تقسیم شده، ملت‌های منطقه در شکل‌گیری جبهه مقاومت نقش به‌سزایی داشتند و ما باید این موضوع را در چهلمین سال پیروزی انقلاب تبیین کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه باید شادی پیروزی های جبهه مقاومت را با مردم تقسیم کرد افزود: آمریکایی ها 7 تریلیون دلار برای نابودی دولت قانونی یک کشور هزینه می کنند و در مقابل، کمک ما به کشور های منطقه را هدر دادن سرمایه ملی و دخالت در امور کشور ها می‌نامند.

شمخانی تاکید کرد که سیاست ایران مخالفت جدی با تجزیه کشورها و حفظ امنیت منطقه و مبارزه جدی با هر نوع تروریسم و همکاری و تعامل با کشورها است.

وی با اشاره به رفتار دولت آمریکا در خروج از برجام، پیمان آب و هوایی پاریس، جنگ اقتصادی با چین و اروپا و خروج از یونسکو به دلیل حمایت این سازمان از فلسطین گفت: آمریکا امروز با دو نوع خروج اختیاری و اجباری روبرو است، خروج از سوریه به اجبار صورت گرفت و به دلیل شکست استراتژی های آنها بود، آنها در افغانستان نیز شکست خورده و احساس کرده اند که 17 سال حضور آنها در افغانستان هیچ دستاوردی برای آنها نداشته و تروریسم و مواد مخدر چندین برابر شده است.

شمخانی ادامه داد: آمریکایی ها به دلیل شکست های مختلف موج چهارم تحریم را علیه ایران به کار گرفتند اما آنها در گذشته نیز این راهبرد را آزموده بودند و البته شکست خوردند، در زمان دموکرات ها آنها تمام تلاش خود را انجام دادند تا دانش هسته ای و پیچ و مهره هسته ای ایران را جمع کنند ولی نتوانستند، پس پیشنهاد مذاکره دادند و گفتند ما حق غنی سازی را به شما می‌دهیم و برجام شکل گرفت، اما ترامپ همه توافق ها را زیر پا گذاشت.

وی افزود: امروز نیز آنها حرف از مذاکره می زنند، در افغانستان دو نماینده آمریکا به بنده مراجعه کردند و گفتند آمریکا می خواهد با شما مذاکره کند اما ایران با آنها مذاکره نخواهد کرد.

شمخانی گفت: آمریکا عهدشکن و غیر قابل اعتماد است پس مذاکره با آنها معنایی ندارد.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر