/
۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲

ارسال اتان پالایشگاه فاز ۱۳ پارس جنوبی به مجتمع‌های پتروشیمی آغاز شد

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی از آغاز ارسال اتان تولیدی پالایشگاه این فاز به مجتمع‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد.
کد خبر : ۱۴۵۴۱

 به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، پیام معتمد اظهار کرد: خوشبختانه تولید و ارسال پیوسته اتان پالایشگاه فاز ۱۳ پارس جنوبی با توجه به بهره‌برداری از خط لوله انتقال اتان پالایشگاه‌های پارس ۲، آغاز شده است و یکی دیگر از محصولات ارزشمند این طرح با هدف بهره‌مندی در چرخه صنایع پایین دستی، به مجتمع‌های پتروشیمی منطقه پارس جنوبی منتقل می‌شود.

وی با اشاره به بهره‌برداری از واحد تولید اتان فاز ۱۳ پارس جنوبی در اواخر آذرماه امسال (۲۵ آذرماه) و اتصال پالایشگاه این فاز به خط لوله انتقال اتان پارس ۲ به مجتمع‌های پتروشیمی، اظهار کرد: باتوجه به آماده نبودن این خط لوله تا پیش از این، اتان تولیدی این طرح با هدف حفظ ارزش محصول تولیدی و جلوگیری از هدر رفت آن، به شبکه سراسری انتقال گاز تزریق می‌شد.

بر اساس اعلام شرکت نفت و گاز پارس، با بهره‌برداری کامل از واحدهای تولید اتان فاز ۱۳ پارس جنوبی، روزانه ۲۷۵۰ تن اتان تولیدی پالایشگاه این طرح به مجتمع‌های پتروشیمی ارسال خواهد شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر