/
۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

تخصیص اعتبار ۶۱۰ میلیارد ریالی دولت برای پیشگیری و کنترل سیلاب خوزستان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از تخصیص اعتبار 610 میلیارد ریالی هیئت دولت برای اجرای طرح‌های اضطراری کنترل سیلاب در خوزستان خبر داد.
کد خبر : ۱۵۱۱۷

 به‌گزارش نبض نفت  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، سیف اله آقابیگی با اعلام این خبر و با اشاره به بارندگی‌های موثر و حجم قابل ملاحظه آورد رودخانه‌ها در مخازن سدهای استان خوزستان به‌ویژه سدهای حوضه کرخه و کارون بزرگ افزود: در جلسه امروز هیئت دولت مبلغ 610 میلیارد ریال برای مدیریت مخازن و کنترل خروجی سدها در رودخانه‌های پایین‌دست خوزستان اختصاص یافته است.

 وی ادامه داد: با این میزان اعتبار، ترمیم، بازسازی و تحکیم سیل بندها و دایک‌های خاکی استان در دستور کار قرار گرفته، همچنین لایروبی انهار و رودخانه‌ها، مدخل ورودی تالاب هورالعظیم و سایر اقدامات مورد نیاز در قالب برنامه‌های کنترل و مدیریت سیلاب به‌صورت برنامه‌های اضطراری کوتاه‌مدت و میان‌مدت اجرا خواهد شد.

 مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران همچنین اظهار کرد: احداث دیواره‌های جانبی رودخانه و لایروبی کانال‌های هدایت و پخش سیلاب از دیگر برنامه‌های اضطراری برای کنترل و مدیریت سیلاب در خوزستان است.

 آقابیگی انجام این اقدامات را به‌منظور پیشگیری از ایجاد خسارت به مناطق شهری و روستایی استان خوزستان عنوان کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر