/
۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱

پارلمان اردن خواستار لغو توافق گازی با رژیم صهیونیستی شد

چند روز بعد از برگزاری تظاهرات مردم اردن در مخالفت با همکاری این کشور با رژیم صهیونیستی در زمینه انرژی و اعلام درخواست اخراج سفیر این رژیم از امان ، نمایندگان پارلمان اردن هم خواستار لغو قرارداد گازی با صهیونیست ها شدند.
کد خبر : ۱۵۹۵۴

به گزارش نبض نفت به نقل از روزنامه اردنی الدستور حاکیست ، پارلمان اردن روز سه شنبه در دو جلسه به ریاست «عاطف الطراونه» و حضور «عمر الرزاز» نخست وزیر این کشور موضوع انرژی و توافق گازی این کشور با رژیم صهیونیستی را بررسی کرد.

رجائی المعشر معاون نخست وزیر اردن خواستار مهلت شد تا دولت بتواند نظر دادگاه قانون اساسی درباره صلاحیت پارلمان برای اعلام نظر درخصوص قرارداد گازی با اسرائیل را جویا شود.

«عاطف الطراونه» رئیس پارلمان اردن تاکید کرد که توافق گازی با رژیم اشغالگر در سطح مردمی و پارلمانی رد است و رای دادگاه قانون اساسی هر چه باشد، دولت اردن باید این توافق را لغو کند.

در همین راستا صدها اردنی روز جمعه در مخالفت با قرارداد واردات گاز از رژیم صهیونیستی و سیاست‌های دولت در قبال این قرارداد در امان پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

معترضان اردنی با حمل پلاکارد‌هایی شعار دادند که واردات گاز از رژیم اشغالگر (اسرائیل) یک ننگ است.

آنها همچنین از دولت و پارلمان اردن خواستند توافق صلح با اسرائیل نیز ملغی شود.

شهروندان اردنی در این راهپیمایی با سردادن شعارهایی، خواستار اقدامات جسورانه دولت اردن همچون اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از امان و فراخواندن سفیر اردن از تل‌آویو شدند و تأکید کردند که اسرائیل وحشیانه‌ترین اقدامات تروریستی را علیه ملت فلسطین انجام می‌دهد.

شرکت انرژی اسرائیلی به نام «دِلِک دریلینگ» (حفاری دِلِک) (Delek Drilling) و شرکت «نوبِل انرژی» (Noble Energy) شریک آمریکایی اش نخستین توافق نامه صادرات به ارزش ۱۰ میلیارد دلار آمریکا را در سال ۲۰۱۶ میلادی به امضا رساندند. این قرارداد ۱۵ ساله است و قرار است تا بر مبنای آن ۴۵ میلیارد متر مکعب گاز به اردن صادر شود.

رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۹۴ میلادی یک معاهده صلح با اردن به امضا رسانده است که با وجود مخالفت های گسترده مردمی همچنان پابرجاست .

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر