/
۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲

سود مرکب تسهیلات بانکی کمر تولیدکنندگان را خم کرده است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس می گوید یکی از اقدامات این کمیسیون در سال ۹۷ حذف سود مرکب بوده است.
کد خبر : ۱۵۹۷۸

نبض نفت - علی قربانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با اشاره به عملکرد این کمیسیون در سالی که گذشت، گفت: یکی از مهمترین کارهایی که اعضای کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات در سال گذشته دنبال کرد، موضوع تهاتر بدهی های دولت، بانک ها و بانک مرکزی بود و برای این کار یک هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: براساس مصوبه مجلس دولت توانست به جای پرداخت بدهی به پیمانکاران طرح های عمرانی، این بدهی را با تهاتر بدهی پیمانکاران به بانک ها حل و فصل کرد با این اقدام بسیاری مطالبات پرداخت شد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به اصلاحیه های اعمال شده به بودجه سال 97، توضیح داد: از مهمترین اقدامات کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در واقع اصلاح بر قانون بودجه بود از جمله تعیین تکلیف اجرای تبصره این قانون در خصوص ارائه قیر رایگان، اختصاص هزار میلیارد تومان بودجه برای راه های روستایی،در نظر گرفتن 3 هزار و 200 میلیارد تومان بودجه برای عوارض شهرداری ها و دهیاری ها در قالب تبصره 14 قانون بودجه سال 97 که این موارد برای تایید به شورای نگهبان ارسال شد.

وی بیان داشت: حذف سود مرکب از تسهیلات وامی تا 4 میلیارد تومان از جمله مصوبات مهم کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات بود چرا که دریافت سود مرکب تولیدکنندگان را فلج کرده است با این مصوبه بانک ها مکلف شدند فقط سود اصلی تسهیلات را بگیرند.

قربانی در ادامه تاکید کرد: این مورد در قانون بودجه 98 نیز ذکر شده اما از سوی شورای نگهبان  مجمع تشخیص مصلحت نظام رد شده است چرا که می گویند این موارد را باید دولت در لایحه بیاورد نه اینکه مجلس آن را قانونی کند.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس اظهار داشت: در سال 98 این کمیسیون نظارت بر نحوه عملکرد دولت در اجرای قانون بودجه سنواتی را دنبال می کند و برای بهبود فضای اقتصادی اصلح ساختار بودجه ریزی کشور را در دستور قرار می دهد.

منبع: خانه ملت

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر