/
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴

تولید بنزین یورو ۵ با آلایندگی یک بیستم مقیاس جهانی نشان از خوداتکایی دارد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: موفق شدیم در یک پالایشگاه حدود ۵۵ میلیون تن در روز بنزین تولید کنیم و این بنزین یورو ۵ با آلودگی کمتر از یک بیستم دنیا است که همین امر اتکا به داخل را نشان می‌دهد.
کد خبر : ۲۰۰۶۴
نبض نفت - عبدالله حاتمیان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دل بریدن ملت و مسئولان از بیگانگان باعث جوشیدن کشور از درون شده است، گفت: در داخل کشور شاهد یک وحدت نسبی هستیم و تحملی را از طرف مردم می‌بینیم؛ مردم نیز خیلی دلبسته اروپا و بیگانگان نیستند اما اینکه چگونه در داخل به صورت درون جوش حرکت کنیم و بتوانیم وحدت ملی را حفظ کرده و از مشکلات عبور کنیم، یک مقوله جدایی بوده و لازم است تا بیش از پیش بر روی آن تاکید کنیم.

تولیدات بنزین یورو 5 پالایشگاهی در کشورمان نشان از خوداتکایی ایران و دانشمندان ایرانی دارد.

55 میلیون تن بنزین در روز تولید می‌کنیم

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی افزود: سال 96 حدود 3 میلیون تن بنزین در یک پالایشگاهی تولید می‌کردیم یعنی حدود 50 درصد از واردات بنزین کشور وارداتی بود اما امروز همان پالایشگاه 3 میلیون تنی حدود 55 میلیون تن در روز بنزین تولید می‌کند و این بنزین یورو 5 با آلودگی کمتر از یک بیستم دنیا است که همین امر اتکا به داخل را نشان می‌دهد.

تولیدات بنزین یورو 5 پالایشگاهی در کشور نشان از خوداتکایی ایران

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اینکه دیگر در تهران تعطیلی مدارس، دود و فیلتر را در چهره‌های ملت نمی‌بینید ، مستقیما متاثر از تولیدات همین بنزین یورو 5 همان پالایشگاه است. البته موارد متعدد دیگری نیز به عنوان تولیدات داخلی وجود دارد که دیده‌ایم.

منبع: خانه ملت

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر