/
۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴

انعقاد تفاهم نامه با شرکت‌های دانش بنیان ناظر به چالش‌های وزارت نفت

مدیر کل امور پژوهش صنعت نفت گفت: در پایان رویداد نوآوری و فناوری وزارت نفت تفاهم‌نامه‌هایی با شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد خواهد شد که این تفاهم‌نامه‌ها ناظر به 160 چالشی است که در حوزه‌های فنی و غیرفنی توسط وزارت نفت تعیین شده است.
کد خبر : ۲۳۸۵۶

نبض نفت - مهدی خان‌بیگی مدیر کل امور پژوهش صنعت نفت در افتتاحیه نخستین رویداد نوآوری و فناوری وزارت نفت به ذکر توضیحاتی درباره این رویداد پرداخت و گفت: تمایز این رویداد تنوع حضور نمایندگان فناوری کشور از جامعه دانشگاهی و شرکت دانش‌بنیان است که حضور گسترده‌ای در این رویداد داشته‌اند.

وی در ادامه گفت: در رویداد پتروتست 35 گروه دانشجویی طی 3 روز چالش‌های فنی و نرم‌افزاری صنعت نفت را بررسی کردند که طرح‌های برتر توسط منتورهای صنعتی و دانشگاهی انتخاب شدند تا به محصول نهایی برسند

خان‌بیگی افزود: رویداد بعدی نمایشگاه عرضه و تقاضا فناوری است. در این راستا بر اساس دستورات وزیر نفت تمهیدی اندیشیده شد تا پارک ری در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد تا این شرکت‌ها بتوانند با استفاده از حمایت‌های وزارت نفت در جهت ایجاد زنجیره ارزش نفت نقش ایفا کنند.

مدیر کل امور پژوهش صنعت نفت اظهار داشت: در این رویدادها هر 4 شرکت زیرمجموعه نفت حضور خوبی داشتند و انشاالله در پایان تفاهم‌نامه‌هایی بین وزارت نفت و شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد خواهد شد که این تفاهم‌نامه‌ها ناظر به 160 چالشی است که در حوزه‌های فنی و غیرفنی توسط وزارت نفت تعیین شده است.

وی در پایان گفت: فردا نیز رویدادی با عنوان "هر چالش یک راهکار" برگزار می‌شود که در راستای تفاهم‌نامه وزارت نفت با معاونت فناوری نانو تعریف شده است و سعی شده چالش‌ها در فضای فناوری نانو تعریف شود. امیدواریم در این حوزه نیز بتوانیم در زمینه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان اقداماتی انجام شود

منبع:فارس

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر