/
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶

تسریع در اجرای طرح‌های گازرسانی شرق فارس

مدیرعامل شرکت گاز فارس بر تسریع و تکمیل طرح‌های گازرسانی شرق استان تاکید کرد.
کد خبر : ۲۴۲۶۸

نبض نفت - مدیرعامل شرکت گاز فارس در سفر یک روزه به شرق استان، از طرح‌های گازرسانی به شهرستان‌های نی ر یز و بختگان بازدید و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت و روند اجرایی طرح‌ها قرار گرفت.

در این بازدید، گازرسانی به واحد‌های تولیدی و روستا‌های این دو شهرستان بررسی و در خصوص رفع موانع اجرای این طرح‌ها دستورات و مجوز‌های لازم صادر شد.

حسینی همچنین در بازدید از مسیر گازرسانی مجموعه روستا‌های محور قطرویه نی ریز و تعدادی از واحد‌های تولیدی در دست گاز رسانی شرق استان، بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های گازرسانی محور مشکان-هرات، با هدف تقویت فشار گاز منطقه به منظورگاز رسانی به مجموعه روستا‌های محور تنگ حنا شهرستان بختگان و همچنین افزایش پایداری انتقال گاز در جهت توسعه صنایع عظیم شرق استان تاکید کرد و گفت: در این بازدید روند رو به رشدی در اجرای طرح‌های گازرسانی به روستا‌های شرق فارس و صنایع شاهد بودیم و امیدواریم با حل مشکلات موجود بتوانیم نسبت به اتمام و اجرای پروژه‌ها بر اساس برنامه زمانبندی اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز فارس در ادامه با بیان اینکه در استان فارس هر ۱۸ ساعت، یک واحد صنعتی به شبکه گاز طبیعی متصل می‌شود گفت: این امر جز با همدلی و تلاش‌های شبانه روزی کارکنان شرکت گاز استان میسر نمی‌شود.

او بیان کرد: ۳۰۰ کیلومتر شبکه گاز رسانی با اعتبار حدود صد میلیارد تومان در شهرستان‌های نی ریز و بختگان در دست اجرا ‌ می‌باشد که با اتمام این پروژه‌ها بیش از سه هزار خانوار روستایی و ۵۰ واحد تولیدی و صنعتی تحت پوشش گاز رسانی قرار خواهند گرفت.

محمد جواد خصوصی، رئیس اداره گاز شهرستان نی ریز نیز با اشاره به اهمیت توسعه گازرسانی به شهرستان‌های نی ریز و بختگان، به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های صنعتی جنوب کشور و نقطه تلاقی استان‌های فارس، کرمان، یزدو هرمزگان، گفت: تاکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری، ۶۰ درصد جمعیت روستایی و ۶۵ درصد صنایع مستقر در شهرستان‌های نی ریز و بختگان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند که با تکمیل این طرح‌ها، ضریب گازرسانی به روستا‌ها، صنایع و واحد‌های تولیدی به بیش از ۸۰ درصد می‌رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر