/
۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴

بهره برداری 284 طرح توزیع برق

۲۸۴ طرح توزیع برق منطقه پنج کشور بهره‌برداری شد
کد خبر : ۲۵۰۳۹

نبض نفت -۲۸۴ طرح عمرانی و توسعه‌ای شرکت توزیع نیروی برق منطقه پنج کشور در آیینی با حضور «رضا اردکانیان» وزیر نیرو از طریق ارتباط تصویری زنده (ویدیو کنفرانس) با شرکت توزیع نیروی برق همدان بهره‌برداری شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی روز سه‌شنبه از طریق ارتباط زنده تصویری با این آیین گفت: این تعداد طرح با اعتبار ۲۶۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در ۶ استان واقع در شمال شرق کشور گشایش یافت.

محسن ذبیحی افزود: در این آیین ۱۵ طرح با اعتبار ۱۳۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در خراسان رضوی، پنج طرح با اعتبار ۳۷ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان در خراسان شمالی و ۸۰ طرح با اعتبار ۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در سمنان بهره‌برداری شد.

وی ادامه داد: ۷۹ طرح با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در گلستان، ۱۰۲ طرح با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در مازندران و سه طرح نیز با اعتبار ۴۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در استان گیلان به بهره‌برداری رسید.

ذبیحی عنوان کرد: این طرح‌ها در قالب پویش ملی «هر هفته الف-ب-ایران» برگزار می‌شود که پیش از این ۱۲ هفته در استان‌های مختلف انجام شده‌بود.

وزیر نیرو در سفری یک روزه طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌های توزیع نیروی برق سراسر کشور را با ارزش سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومان، از طریق ویدیو کنفرانس بهره‌برداری می کند.

در این سفر یک نیروگاه خورشیدی با اعتبار ۱۰۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و همزمان یک نیروگاه CHP (تولید همزمان برق و حرارت) نیز با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بهره‌برداری می شود.

همچنین عملیات اجرایی و کلنگ‌زنی هشت طرح عمرانی نیز با اعتبار ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان از طریق ویدیو کنفرانس آغاز می شود.

در این سفر ۱۱۳ طرح عمرانی صنعتی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان نیز با حضور وزیر نیرو بهره‌برداری می‌شود.

پویش «هر هفته الف-ب-ایران» در ۳۱ استان کشور به مدد تلاش خانواده بزرگ صنعت آب و برق و هزاران شرکت طراح، سازنده، پیمانکار، مشاور و سازنده تجهیزات، مهندسین و پرسنل ستادی از نیمه دوم امسال آغاز شده است و تا پایان سال ۲۲۷ طرح بزرگ صنعت آب و برق کشور با سرمایه‌گذاری ۳۳۰ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع: ایرنا

 

 

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر