/
۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
قاسم احمدی لاشکی

۱۰۰۰ میلیارد تومان؛ بودجه تبدیل پسماند به انرژی در سال ۹۹

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ گفت: در قانون بودجه سال ۹۹ مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای دفع پسماند در نظر گرفته شده است.
کد خبر : ۲۵۳۶۴

نبض نفت- قاسم احمدی لاشکی در رابطه با مبلغ کنار گذاشته شده برای تبدیل پسماند به انرژی در لایحه بودجه سال 99 ، گفت: در قانون بودجه سال ۹۹ مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای تبدیل پسماند به انرژی در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روزانه ۵۸ هزار تن زباله در کشور تولید می‌شود، افزود: سالانه ۲۱ میلیون تن پسماند عادی (خانگی)، ۳۲ میلیون تن پسماند صنعتی، ۸ میلیون تن پسماند خطرناک و ۱۷۰ هزار تن پسماند پزشکی و مراکز وابسته درمانی در کشور تولید می‌شود که در هر بخش نیازمند توجه ویژه و ایجاد زیرساخت‌های فنی و عملیاتی مناسب است.

وی بیان کرد: با وجود اقدامات و اجرای برنامه‌هایی در سال‌های گذشته برای بهبود شرایط مدیریت پسماندها، متاسفانه به دلیل تامین نشدن منابع مورد نیاز و همچنین فقدان زیر ساخت‌های مناسب در این بخش همچنان چالش‌های محیط زیست وجود داشته و با شرایط مطلوب فاصله داریم.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 ادامه داد: به لحاظ اهمیت این مساله، مجلس و دولت در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ مبلغ 1000 میلیارد تومان در نظر گرفته است تا از این محل برای تبدیل پسماندها به انرژی هزینه شود.

منبع: خانه ملت

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر