/
۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
نبض نفت گزارش می دهد

زنگنه گزینه خوش اقبال بهارستان

نویسنده:‌
کد خبر : ۲۶۱


با اعلام حمایت  214 نماینده مجلس از سیاستهای نفتی بیژن نامدار زنگنه در  زمانی که هنوز لیست گزینه های پیشنهادی دولت به مجلس ارایه نشده بود، اکنون که رئیس دولت دوازدهم نام وی را به عنوان گزینه وزارت به مجلس معرفی کرده است به نظر می رسد درخشش عملکرد وزارت خانه ای زنگنه در دولت قبل باعث خواهد شد که وی با رای تاریخی راهی ساختمان وزارت نفت درخیابان طالقانی تهران بشود. 

به گزارش نبض نفت  به گفته برخی نمایندگان بیژن زنگنه رای آور ترین وزیر پیشنهادی کابینه دوازدهم درجلسه علنی روز سه شنبه مجلس خواهد بود؛تعدای از اعضای کمیسیون انرژی مجلس دلایل اقبال وزیر نفت کهنه کار دولتهای جمهوری اسلامی را شزح می دهند.

وزیری که عضو ممتاز کابینه است

مجید کیان پور نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهارداشت: بالاترین نمره از بین وزرای دولت یازدهم به وزیر نفت اختصاص می یابد.
وی با بیان اینکه در کل عملکرد دولت یازدهم مثبت بوده و  نمره قبولی را اخذ کرده است اظهارداشت: در این میان نام بیژن نامدار زنگنه به عنوان وزیر ممتاز کابینه یازدهم ثبت شد.
نماینده درود و ازنا در مجلس خاطرنشان کرد: البته در این میان برخی عملکردها از جمله  عملکرد غیرهمسوی وزرای اقتصادی، صنعت، معدن و تجارت و همچنین رئیس کل بانک مرکزی در خصوص وضعیت کلی اقتصاد کشور از جمله عوامل پایین آمدن نمره قبولی تیم دولت بود.
وی اظهارداشت: انتخاب مجدد زنگنه به عنوان  گزینه وزارت نفت اقدام شایسته ای بود اما دولت باید این نکته را مد نظر داشته باشد که تیم اقتصادی کابینه  برای اثر بخشی بیشتر نیازبه  جراحی دارد.

وزیری که نقطه قوت دولت بشمار می رود

عبدالحمید خدری عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز با بیان اینکه زنگنه را به هرجهت لایق تر از دیگر افراد برای تصدی وزارت نفت می دانیم گفت: نقطه قوت کابینه زنگنه است.
وی افزود: تحولی را که در صنعت نفت شروع کرد و اقتداری که ما در اوپک نشان دادیم علی رغم آنکه سیاستهای اوپک مبنی بر کاهش تولید نفت بود ما تولیدمان بالاتر رفت و الان به قبل از تحریم رسیدیدم. سرمایه گذاری های خارجی و حضور شرکتهای خارجی توتال و آی پی سی همه از تلاش هایی بود که زنگنه طی 4 سال اخیر انجام داد.
اقتدار و تحولی در صنعت نفت کشورر بوجود آمده و به نظر من نقطه قوت کابینه روحانی شخص زنگنه است.
نماینده بوشهر،گناوه و دیلم در مجلس اظهارداشت: بر اساس سیاست برنامه ششم که حدود 200 هزار میلیارد سرمایه گذاری تعیین شده است و این محقق نمی شود مگر آنکه مقدار زیادی از آن یعنی حدود 80 درصد سرمایه گذاری خارجی انجام شود بنابراین ما امیدواریم این امر  در دولت دوازدهم با درایت وزیر نفت صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود براساس برنامه جلو برویم و  چشم اندازو سند توسعه ای که برای صنعت نفت کشورتصور کرده ایم محقق بشود. 

زنگنه رای خود را از مجلس می گیرد

اسدا...قره خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس نیز با بیان اینکه  زنگنه مناسب ترین گزینه برای تصدی وزارت نفت است اظهارداشت: عملکرد وی طی 4 سال گذشته نشان داده است شرایط عمومی و اختصاصی به منظور اداره این دستگاه را دارا است.
وی افزود: وزارتخانه نفت در کنار وزارت نیرو جزو دستگاه های اساسی و زیربنایی کشور بشمار می رود که به نوعی توسعه کشور مستلزم تامین زیرساخت انرژی و منابع مالی می باشد، که از طریق نفت و گاز تامین می شود از این رو مدیریت این بخش ها بسیار مهم است.
قره خانی یادآورشد: زنگنه وزارت نفت را می شناسند و تخصص و مهارت حرفه ای کافی را در این زمینه دارد و در شرایط حال گزینه های مناسبی برای این وزارتخانه ها است.
نماینده مردم علی آباد کتول با بیان اینکه به نظرر می رسد زنگنه شرایط خوبی در صحن داشته باشد و رای اعتماد را از مجلس بگیرد اظهارداشت: البته همواره  بخشی از مجلس نگاه تخصصی دارد و گاهی اوقات مسائل منطقه ای و گرایش‌های سیاسی در انتصاب وزرا و رای اعتماد به آنها تاثیرگذار است اما تصور می کنیم زنگنه در رای اعتماد خود را از مجلس بگیرد.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر