/
۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴

آمادگی سد‌های گلستان برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی

استاندار گلستان گفت: با رهاسازی باندازه و بموقع آب، سد‌های استان آمادگی کامل برای ذخیره روان‌آب‌های احتمالی را دارند، از طرفی آب مورد نیاز کشاورزی نیز به‌میزان لازم ذخیره خواهد شد.
کد خبر : ۲۶۳۲۷
نبض نفت - هادی حق‌شناس، استاندار گلستان در بازدید از سد وشمگیر ضمن قدردانی از شرکت آب منطقه‌ای به‌خاطر مدیریت مناسب سد‌های استان گفت: با توجه به بارش‌هایی که طی روز‌های گذشته اتفاق افتاد و همچنین پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های جدید لازم بود که مقداری از آب‌های ذخیره‌شده پشت سدها رهاسازی شود که این کار به‌صورت حساب‌شده و بموقع انجام شد.

وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها حجم بارندگی طی روز‌های گذشته حدود 4 میلیون مترمکعب بود و همین مقدار آب رهاسازی شد، گفت: هم‌اکنون پشت سد وشمگیر و دو سد انحرافی آن مجموعاً 6 میلیون مترمکعب آب وجود دارد، از این رو هیچ نگرانی برای تأمین آب مورد نیاز بخش کشاورزی نیز وجود ندارد.

استاندار گلستان با ابراز اینکه دریچه‌های سد وشمگیر باز است و در صورت نیاز به‌خوبی عمل می‌کنند، گفت: در صورت آبگیری سد نرماب ظرفیت ذخیره آب در استان دو برابر خواهد شد که این به‌معنای کاهش خطر ایجاد سیل و افزایش ذخایر آبی است.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر