/
۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵

یک هفته مقابله با کرونا در بانک ملی ایران

تشکیل جلسه ستاد پیشگیری از ویروس کرونا در بانک، آغاز طرح غربالگری کرونا در مبادی ورودی بانک، افتتاح بخش اورژانس، تریاژ پیش بیمارستانی و بیماری های حاد تنفسی بیمارستان بانک، تغییر ساعت کاری واحدها، تمدید خودکار ملی کارت ها، تعطیلی موزه بانک و... از جمله اقدامات بانک ملی ایران برای مقابله با ویروس کرونا بوده است.
کد خبر : ۲۶۴۷۹

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، اخبار هفتگی و تازه ترین اقدامات بانک برای مقابله با ویروس کرونا را در بسته خبری هفته بخوانید.

سامانه های بانکداری الکترونیک را جایگزین مراجعه به شعب کنید

با توجه به بالا بودن احتمال شیوع و انتقال ویروس کرونا ضروری است هموطنان گرامی و مشتریان بانک ملی ایران استفاده از سامانه های بانکداری الکترونیک و بانکداری دیجیتال را جایگزین مراجعه به شعب کنند.

با توجه به اینکه امروز مردم می‌توانند بسیاری از امور بانکی خود را از راه دور انجام دهند و تمامی بانک های کشور سامانه ها و نرم افزارهایی را به مشتریان خود ارائه نموده اند که قابلیت های فراوانی هم دارند؛ ضروری است تا از این ظرفیت شبکه بانکی برای ریشه کن شدن بیماری کرونا در کشور استفاده شود.

بانک ملی ایران بار دیگر از مردم گرامی درخواست دارد برای حفظ سلامتی خود تا آنجا که ممکن است امور بانکی خود را با استفاده از انواع سامانه ها و اپلیکیشن های بانکی انجام دهند و از مراجعه حضوری به شعبه ها خودداری کنند.

با توجه به اینکه بانک ها به علت پر تردد بودن و تماس بیشتر با اسکناس از مراکز حساس به جهت انتقال بیماری محسوب می شوند؛ به همین خاطر تغییر در فرآیندهای بانکی و استفاده از فناوری‌های روز می‌تواند در کاهش مخاطرات کمک شایانی کند.

اکنون قابلیت هایی نظیر انتقال وجه حسابی درون بانکی و شتابی، کارت به کارت، پرداخت قبوض خدماتی از طریق بارکدخوان، پرداخت اقساط تسهیلات، خرید شارژ، شارژ خودکار، مانده کارت، صورتحساب تسهیلات، افزودن تسهیلات دیگران، استعلام برگه چک، خرید بسته اینترنت، نیکوکاری و... در سامانه «همراه بام» بانک ملی ایران برای مشتریان فراهم است.

«اپلیکیشن بله» دیگر امکان این بانک برای بهره مندی مشتریان از خدمات غیرحضوری است که در کنار خدمات پیام رسانی، خدمات مالی مانند کارت ‌به کارت، پرداخت قبض، موجودی و صورتحساب، خرید شارژ و اینترنت و... را نیز میسر کرده است.

همچنین با «اپلیکیشن 60» مشتریان می توانند علاوه بر رمز یکبار مصرف اول و دوم، امکاناتی مانند کارت به کارت، اعلام مانده کارت سکه، پرداخت قبض، خرید شارژ و خرید بلیت اتوبوس های بین شهری و... را دریافت کنند.

«نشان بانک» محصولی نوآورانه دیگری است که در آن هر کسی می تواند بدون کاغذبازی های معمول و تنها از طریق احراز هویت الکترونیکی، عملیات های بانکی خود را روی گوشی موبایل انجام دهد.

این خدمات تنها بخشی از سبد محصولات نوآورانه بانک ملی ایران است که مشتریان را از مراجعه حضوری به بانک و شعبه ها بی نیاز می کنند و در این روزها که تاکید بر کاهش و حذف تردد و رفت و آمدهای غیرضروری است، همراهی مردم و استفاده از چنین ظرفیت هایی می تواند کمک قابل توجهی برای مقابله با بحران بیماری کرونا در کشور باشد.

 مدیرعامل بانک ملی ایران: کارکنان بانک تا پای جان به مشتری مداری وفادار می مانند

مدیرعامل بانک ملی ایران با تقدیر از توجه مشتریان به پیام های نظام بانکی مبنی بر مراجعه حداقلی به شعب، از همه کارکنان بانک ها به ویژه بانک ملی ایران که در شرایط سخت شیوع بیماری کرونا همچنان به خدمت رسانی مشغول اند، قدردانی کرد.

دکتر محمد رضا حسین زاده در پیامی با اظهار تاسف از تاثیر منفی بیماری کرونا بر شرایط کشور در آستانه سال نو، نوشته است: متاسفانه این بیماری چنان فراگیر شده که همه شئون جامعه، کسب و کارها، فعالیت های اجتماعی و افراد را درگیر کرده است.

وی در این پیام با بیان این که در این شرایط اقشاری چون پزشکان، نیروهای امدادی و فعالان حوزه بهداشت به طور ویژه در حال انجام عملیات برای کنترل بیماری هستند، اما عده ای نیز در گمنامی کامل، مشغول به انجام امور روزمره اند، ادامه داده است: کارکنان نظام بانکی بدون وقفه در حال رسیدگی به درخواست های مشتریان هستند، بدون این که گاه حتی از حداقل لوازم بهداشتی و مراقبتی نیز بهره مند باشند.

در پیام حسین زاده با تاکید بر این که بانک ملی ایران حداکثر تلاش خود برای رعایت مسائل بهداشتی در مکان های عمومی به ویژه شعب را انجام داده ، آمده است: متاسفانه بیماری کرونا باعث شد نظام بانکی طی روزهای اخیر، چند تن از بهترین و دلسوزترین همکاران خود را از دست بدهد و این داغ بر دل همه سنگینی خواهد کرد.

مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان این که یکی از بهترین راه های کاهش شیوع و انتقال بیماری، مراجعه نکردن به شعب و استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک است، تاکید کرده که به صورت طبیعی در ایام پایانی سال درخواست ارائه خدمات بانکی افزایش می یابد، اما با توجه به شرایط حساس کنونی، بهتر است مشتریان برای حفظ سلامتی خود و کارکنان بانک ها،  از مراجعه به شعب صرف نظر کنند.

حسین زاده با اظهار امیدواری نسبت به کنترل هر چه سریعتر این بیماری در سطح جامعه، خاطرنشان کرده است: کارکنان بانک ها که در شرایط سیل، زلزله، گرد و غبار و آلودگی هوا همواره خدمت رسان مردم بوده اند، این بار نیز از تلاش دست نکشیدند که ثابت کنند تا پای جان به مشتری وفادارند.

 اطلاعات حسابتان را در اختیار کلاهبرداران نگذارید!

طی روزهای گذشته افراد کلاهبردار طی تماس هایی با مشتریان بانکی و اعلام خبر برنده شدن در مسابقات و قرعه کشی ها، سعی در دریافت اطلاعات محرمانه و هک حساب آنها دارند که بانک ملی ایران نسبت به هر گونه تماس مشکوک و افشای اطلاعات محرمانه از سوی مشتریان هشدار می دهد.

با بالاتر رفتن سطح آگاهی عموم در ارتباط با لزوم و اهمیت حفظ اطلاعات و حریم خصوصی افراد و عدم افشای آن به ویژه توسط مشتریان خدمات بانکی و کاربران خدمات غیرحضوری بانک ها، کلاهبرداران نیز شگردهای کلاهبرداری خود را به روزتر کرده و سعی می کنند با بازطراحی روش های قبلی، اقدامات سوء خود را پیاده کنند.

یکی از این تکنیک ها، مهندسی اجتماعی است که در این روش کلاهبردار سعی می کند تا به جای استفاده از روش‌های معمول و مستقیم نفوذ و جمع‌آوری اطلاعات، فرد را به فاش کردن اطلاعات خود با روش های ایجاد اعتماد مانند اعلام خبر برنده شدن در قرعه کشی و ادعای پخش گفت و گوی تلفنی با شخص به عنوان برنده در رادیو و... متقاعد و پس از ایجاد باورپذیری، اطلاعات حساب وی را دریافت کند.

طی روزهای اخیر تماس هایی از این دست با تعدادی از مشتریان بانک ملی ایران گرفته شده که کلاهبردار پس از دادن اطلاعاتی از مشتری از جمله نام و نام خانوادگی، شماره موبایل و یا نام بانک، درخواست شماره ملی، شماره کارت و... برای واریز وجه جایزه می کند.

همچنین در روشی دیگر، برخی افراد سودجو نیز پیامک هایی حاوی شماره کارت بانکی به مشتریان ارسال و درخواست واریز مبلغ بدهی یا وجه می کنند.

در این روش شیادان با توجه به عدم آگاهی و کنترل اطلاعات توسط گیرندگان پیامک، نسبت به فریب هموطنان اقدام نموده و از مشتریان کلاهبرداری می کنند.

بانک ملی ایران تاکید می کند مشتریان گرامی برای پیشگیری از کلاهبرداری های احتمالی و متضرر شدن خود، در صورت دریافت این گونه پیامک و تماس های مشکوک از ارایه اطلاعاتشان جدا خودداری کنند.

 تمدید خودکار کارت های بانک ملی ایران

کارت های بانکی مشتریان بانک ملی ایران که تاریخ انقضای آنها بهمن ماه بود، به صورت خودکار تمدید شد.

به منظور رفاه مشتریان و در راستای سیاست های بانک به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، ملی کارت هایی که در بهمن ماه منقضی شده اند، به صورت سیستمی و تا سی و یکم فروردین ماه سال 1399 تمدید شدند.

همچنین قابل ذکر است هیچ کارت بانک ملی ایران در ماه اسفند منقضی نمی شود و تاریخ انقضای کارت های درخواست شده در اسفند ماه هر سال، سی و یکم فروردین ماه سال بعد است.

افزایش سقف برداشت دستگاه های خودپرداز بانک ملی ایران به 500 هزار تومان

سقف برداشت از دستگاه های خودپرداز بانک ملی ایران جهت فراهم کردن رفاه حال و آسایش هر چه بیشتر مردم عزیز در روزهای پایانی سال، به پنج میلیون ریال افزایش یافت.

بر اساس مجوز بانک مرکزی و با توجه به نیاز مشتریان در روزهای پایانی سال و ایام نوروز، سقف برداشت روزانه وجه نقد برای ملی کارت ها از طریق دستگاه های خودپرداز این بانک از 11 اسفندماه امسال تا 15 فروردین ماه سال 1399 تا سقف پنج میلیون ریال افزایش می یابد.

لازم به ذکر است، پیش از این سقف برداشت روزانه وجه نقد از خودپردازهای بانک دو میلیون ریال بوده است.

قدرت خریدت را بالا ببر!

تسهیلات مرابحه بانک ملی ایران یکی از راهکارهای مناسب برای افزایش میزان قدرت خرید شماست و این بانک در ده ماه ابتدای امسال بیش از 27 هزار فقره از این تسهیلات به ارزش بیش از 30 هزار و 975 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت کرده است.

عقد مرابحه یکی از انواع عقود اسلامی و تسهیلات بانکی است که اکنون امکان دریافت آن در این بانک از طریق کارت اعتباری با سه محور جعاله، خرید کالا و تامین نیازهای اساسی نیز فراهم است.

عمده ترین هدف در اعطای این تسهیلات ایجاد قدرت خرید بیشتر برای طبقه متوسط جامعه، شرایط آسان دریافت تسهیلات، مدیریت هزینه و آزادی عمل در پرداخت و اعتبار مستمر برای متقاضیان است.

دارنده کارت اعتباری می تواند تا میزان مشخصی که به آن سقف اعتبار گفته می شود و از محل اعتباری که توسط بانک ملی ایران به آن اختصاص داده شده است، از مراکز فروش کالا یا خدمات اعم از عموم فروشگاه ها، مراکز خرید و فروشگاه های اینترنتی خرید کند.

میزان اعتبار این کارت ها به انتخاب و نیاز مشتری تا سقف 50 میلیون تومان و نرخ سود تسهیلات آن مطابق ابلاغ شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی 18 درصد معین شده است.

درخواست کارت های اعتباری بانک ملی ایران هم اکنون در شعب منتخب و با ارائه مدارک لازم امکان پذیر است.

مزیت رقابتی کارت های اعتباری بانک ملی ایران این است که سود و اقساط مشخص شده برای بازپرداخت تنها به میزان اعتبار مصرف شده از کارت تعلق می گیرد و این کارت ها دارای خاصیت گردشی هستند.

به عبارت دیگر اعتبار مصرف شده پس از پرداخت هر قسط به میزان اصل قسط پرداختی به کارت اعتباری دارنده کارت بر می گردد و دارنده کارت می تواند از این اعتبار دوباره استفاده کند.

لازم به ذکر است، گیرندگان تسهیلات مرابحه از بانک ملی ایران، می توانند اقساط خود را علاوه بر سایر روش های تسویه، در سامانه بام بپردازند.

تغییر ساعت کاری واحدهای بانک ملی ایران

به منظور مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، ساعت کاری جدید واحدهای بانک ملی ایران اعلام شد.

با موافقت رئیس شورای هماهنگی بانک ها، ساعت کار واحدهای صف و ستاد بانک ملی ایران در کل کشور از روز شنبه 10 / 12 / 1398 تا روز پنجشنبه 15 / 12 / 1398 تغییر کرد.

بر این اساس، ساعت کاری واحدهای صف و ستاد برای کارکنان بانک 8 تا 13 و برای مشتریان 8:30 تا 12:30 خواهد بود.

تغییرات احتمالی ساعت کاری بر اساس مصوبات آتی شورای هماهنگی بانک ها اعلام خواهد شد.

آخرین اقدامات بانک ملی ایران در خصوص مقابله با ویروس کرونا از زبان دکترحسین زاده

مدیرعامل بانک ملی ایران به صورت سرزده از بخش اورژانس، تریاژ پیش بیمارستانی و بیماری های حاد تنفسی بیمارستان بانک ملی ایران بازدید کرد.

دکتر حسین زاده در این بازدید ضمن تشکر از پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان بانک ملی ایران، از خدمات بی شائبه و فداکارانه تمامی کارکنان شبکه بانکی کشور در دوران شیوع بیماری کرونا تقدیر کرد و افزود: به منظور حفظ سلامتی کارکنان در برابر بیماری کرونا، اقدامات پیشگیرانه ای به صورت مستمر انجام می شود.

حسین زاده با اشاره به رایزنی خود با دکتر همتی رئیس کل و مهران محرمیان معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بانک مرکزی به منظور کاهش مراجعات مردم به شعب بانکها با افزایش سقف تراکنش های غیرحضوری موافقت کرد.

وی همچنین از ابلاغ دستورالعمل شورای هماهنگی بانک ها به تمامی ادارات امور شعب خبر داد و افزود: به منظور حفظ سلامتی همکاران و مشتریان مقرر گردید؛ باجه های عصر شعب در کل کشور لغو و در استان های درگیر بیماری کرونا بنا به نظر استانداری ها ساعات کار روزانه واحدها تقلیل یابد که این تصمیم شامل همه بخش های صف و ستاد می شود.

مدیرعامل بانک ملی ایران از تماس تلفنی خود با استاندار قم در خصوص حمایت از کارکنان شبکه بانکی و همچنین روسای ادارات امور شعب گیلان و قم خبر داد و افزود: به روسای ادارات امور شعب تفویض اختیار نموده ام که در جهت حفظ سلامت کارکنان خود اقدامات مقتضی را انجام دهند.

تعطیلی موزه بانک ملی ایران

موزه بانک ملی ایران به مدت یک هفته تعطیل شد.

با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و به منظور پیشگیری و مبارزه با این بیماری، موزه بانک ملی ایران به مدت یک هفته تعطیل می باشد.

علاقه مندان به بازدید از موزه بانک ملی ایران می توانند با مراجعه به سایت بانک ملی ایران به صورت مجازی از آثار ارزشمند این موزه که شامل آثار فاخر، اشیای تاریخی و هنری گران قیمت و گران بهای نه دهه بانک در بخش ها و مجموعه های متنوع می باشد بازدید کنند.

همچنین اطلاعات مربوط به اشیا این موزه در کانال و صفحه اینستاگرام موزه بانک ملی ایران قابل مشاهده می باشد.

افتتاح بخش اورژانس، تریاژ پیش بیمارستانی و بیماری های حاد تنفسی بیمارستان بانک ملی ایران

بخش اورژانس، تریاژ پیش بیمارستانی و بیماری های حاد تنفسی بیمارستان بانک ملی ایران با حضور مسئولان بانک و بیمارستان بانک افتتاح شد.

ضمن آماده باش کادر درمانی بیمارستان بانک ملی ایران و آغاز طرح غربالگری کرونا در بانک، بخش اورژانس، تریاژ پیش بیمارستانی و بیماری های حاد تنفسی بیمارستان نیز به بهره برداری رسید.

حسینعلی سخندان مدیر امور بیمارستان و دانشکده پرستاری بانک ملی ایران در این مراسم ضمن تقدیر از همراهی مدیرعامل بانک، جانفشانی همکاران بیمارستان و زحمات کارکنان شعبه در روزهای اخیر که بیماری کرونا در کشور بروز کرده است، گفت: بیمارستان بانک به صورت 24 ساعته در خدمت بیماران است و سرویس دهی به صورت کامل در حال اجراست.

وی با تاکید بر اینکه این بیمارستان در شرایط ایزوله قرار دارد، افزود: اکنون بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان نداریم و چند مورد شناسایی شده نیز به بیمارستان های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت برای قرنطینه اعزام شده اند. همچنین تمامی اطلاع رسانی های لازم از سوی روابط عمومی بانک به طور جامع انجام می شود و اطلاعات ضروری در اختیار همکاران و مردم عزیز قرار می گیرد.

سخندان با اشاره به آغاز طرح غربالگری کرونا در همه مبادی ورودی بانک اظهار کرد: با آغاز طرح غربالگری کرونا توسط بیمارستان بانک ملی ایران، کادر درمانی در همه مبادی ورودی بانک مستقر شده و تست تب سنجی افرادی که قصد ورود به ساختمان های مرکزی بانک را دارند، انجام می شود.

وی همچنین از تهیه اقلام بهداشتی همانند مایع ضدعفونی کننده دست برای استفاده روزانه کارکنان پیرو هماهنگی های صورت گرفته میان مدیریت امور بیمارستان و دانشکده پرستاری به تعداد لازم خبر داد که در اختیار همکاران شاغل در ادارات مرکزی و شعب بانک قرار می گیرد.

اخذ رتبه نخست پژوهشی نظام بانکی کشور توسط بانک ملی ایران

بانک ملی ایران رتبه نخست پژوهشی نظام بانکی کشور در سال 98 را کسب کرد.

بر اساس تحلیل و آنالیز حجم عظیمی از محتوای علمی و دانشگاهی کشور، این بانک از نظر تعداد مقالات پژوهشی نوشته شده در میان 34 بانک دیگر توانست رتبه نخست امور پژوهشی در نظام بانکی و رتبه بندی علمی بانک های کشور را به خود اختصاص دهد.

تا کنون 877 مقاله در رابطه با بانک ملی ایران تهیه و منتشر شده است که شامل ۸۴۶ مقاله کنفرانسی و ۳۱ مقاله ژورنالی شامل ۱۱,۷۷۸ صفحه است و در حال حاضر بانک ملی ایران دو فراخوان طرح پژوهشی و تحقیقاتی جاری دارد.

بر اساس اطلاعات رصدخانه پژوهش هاي علوم بانكي، پژوهشگران بانك ملي ایران تاكنون با 51 پژوهشگر از 37 مركز علمي تاليفات علمي ارائه كرده اند و بيژن بيدآباد مشاور بانكداري اسلامي بانك با 11 مقاله، محمود الهياري فرد معاون اداره تحقيقات و برنامه ريزي بانك با 11 مقاله، هادي ميرزائي كارشناس ارشد مديريت دولتی و كارمند بانك با 3 مقاله، مسعود رضايی آقمشهدی معاون واحد اعتبارات شعبه مركزي ساری بانك با 3 مقاله و ابراهيم مسجدي کارمند بانک با 2 مقاله در لیست پژوهشگران برتر بانك ملي ایران قرار دارند.

واحدهاي دانشگاه پيام نور، بيشترين مقاله با محوريت بانك ملی ایران و يا مطالعات موردی با موضوع بانك ملي ایران را منتشر كرده اند.

لازم به ذکر است، دليل عمده تمايل دانشگاه ها به توليد مقاله و مطالعه موردي در خصوص يك بانك عموما به سياست هاي تشويقي بانك ها براي پژوهشگران و تسهيلات ايجاد شده براي دسترسي به اطلاعات و ديتاي مورد نياز جهت اجراي پژوهش است.

بدون شك هرقدر امكان دسترسي به ديتاي موردنياز براي اجراي پژوهش و تسهيلات مالي و غيرمالي فراهم شده توسط بانك بيشتر باشد، شاهد همكاري مراكز علمي بيشتر و توليد مقالات بيشتر خواهيم بود.

افزایش سقف انتقال وجه كارت به كارت در سامانه های بانک ملی ایران

در راستای اقدامات انجام شده برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، بانک ملی ایران سقف مجاز انتقال وجه كارت به كارت را افزایش داد.

بر این اساس سقف مجاز انتقال وجه كارت به كارت (شتابی و درون بانکی) از طريق درگاه‌هاي اينترنتی و خودپردازهای بانک ملی ایران از مبلغ سی ميليون ريال در هر شبانه‌ روز از مبدا هر كارت به پنجاه ميليون ريال افزایش یافته است.

میزان کارمزد انتقال وجه بیش از سی میلیون ریال برابر با کارمزد انتقال وجه سی ميليون ريالی است.

پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش بانک ملی ایران به شرکت تیزپاک

بانک ملی ایران مبلغ 15 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش به شرکت تیزپاک به منظور تولید مواد ضد عفونی کننده پرداخت کرد.

در پی انتشار ویروس کرونا در کشور و در راستای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری و تاکید مدیریت عامل بانک ، در خصوص کمک به واحدهای تولیدی که قادر به تهیه مواد ضد عفونی کننده می باشند، اداره امور شعب استان خراسان جنوبی با پرداخت مبلغ ۱۵میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش در کمترین زمان ممکن(کمتراز۴۸ساعت) موجبات تولید مواد ضد عفونی کننده در تنها شرکت استان را فراهم کرد.

لازم به ذکر است این اقدام موجب شد که مواد ضد عفونی کننده در کمترین زمان ممکن در سطح استان توزیع و نیاز به این محصول مرتفع و دغدغه های مردم استان در این خصوص تامین شود.

بام ایمن تر شد!

استفاده از سامانه بام بانک ملی ایران فقط با رمز دوم یکبار مصرف میسر است.

با توجه به رﺷﺪ آمار و تنوع روش های ﺳﻮء اﺳﺘﻔﺎده از حساب های ﺑﺎﻧﮑﯽ، ﺑﺎﻻ ﺑﺮدن اﻣﻨﯿﺖ حساب ها همواره ﯾﮑﯽ از اﺻﻠﯽ ترین چالش های بانک هاﺳﺖ که با توجه به کارکرد مناسب رمزهای پویا در ارتقای امنیت حساب های بانکی، اﺳﺘﻔﺎده از رﻣﺰﻫﺎی ﯾﮑﺒﺎر ﻣﺼﺮف ﮔﺰﯾﻨﻪ ای ﻣﻨﺎﺳﺐ و ﻣﻨﻄﻘﯽ برای مواجهه با این امر محسوب می شود. ضمن اینکه بانک ملی ایران همواره در تلاش بوده تا در فرهنگ سازی اقدامات جدید نظام بانکی نقش به سزایی را ایفا کند.

بر همین اساس از این پس کاربران و علاقه مندان به استفاده از سامانه بانکداری الکترونیک بانک ملی ایران (بام) به منظور ارتقای امنیت حساب خود باید برای فرآیندهایی نظیر ثبت نام و یا بازیابی رمز سامانه از رمز دوم پویا استفاده کنند و دیگر امکان انجام این فرآیندها با رمز دوم ثابت میسر نخواهد بود.

پروسه ورود به سامانه نیز پس از ثبت نام و یا بازیابی رمز پس از گذشت 6 ساعت زمان انجام می شود که این امر در راستای ارتقای ایمنی کاربر و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی تعبیه شده است.

لازم به ذکر است، امکان دریافت رمز پویا برای حساب های بانک ملی ایران از طریق سامانه های شصت(رمزبان) هریم (هدایت رمز یکبارمصرف) و کد دستوری #737*امکان پذیر است.

پرداخت یک میلیون و 500 هزار فقره تسهیلات عقود اسلامی در بانک ملی ایران

بانک ملی ایران در ده ماه نخست سال جاری بیش از یک میلیون و 500 هزار فقره تسهیلات در قالب عقود اسلامی به متقاضیان پرداخت کرده است.

این تسهیلات در یک میلیون و 553 هزار و 592 فقره به ارزش 952 هزار و 419 میلیارد ریال و در قالب عقود مضاربه، مشارکت مدنی، فروش اقساطی، جعاله، خرید دین، قرض الحسنه و... تخصیص داده شده است.

بانک ملی ایران 67 هزار و 177 میلیارد ریال تسهیلات در 86 هزار و 162 فقره در قالب عقد مضاربه پرداخت کرده است.

در بخش مشارکت مدنی نیز شعب این بانک 58 هزار و 278 فقره تسهیلات به ارزش 288 هزار و 355 میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده اند.

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه نیز در بانک ملی ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوری که در 10 ماه ابتدای امسال، این بانک 350 هزار و 100 فقره تسهیلات به ارزش بیش از 85 هزار و 2 میلیارد ریال در قالب قرض الحسنه به متقاضیان پرداخته است.

از مجموع تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران، سهم فروش اقساطی 788 هزار و 80 فقره تسهیلات به ارزش 329 هزار و 783 میلیارد ریال و اجاره به شرط تملیک یک هزار و 365 میلیارد ریال است.

 همچنین شعب بانک ملی ایران در مدت مذکور  202 هزار و 435 فقره تسهیلات جعاله به ارزش 62 هزار و 182 میلیارد ریال پرداخت کرده اند.

در بخش خرید دین نیز 36 هزار و 663 فقره تسهیلات به ارزش 59 هزار و 813 میلیارد ریال، مرابحه 27 هزار و 423 فقره تسهیلات به ارزش 30 هزار و 975 میلیارد ریال و در بخش سلف 4 هزار و 171 فقره تسهیلات به ارزش 27 هزار و 767 میلیارد ریال پرداخت شده است.

اعلام ساعت کاری واحدهای بانک ملی ایران در هفته آینده

ساعت کاری واحدهای بانک ملی ایران در هفته آینده نیز مانند هفته جاری خواهد بود.

به منظور مقابله با ویروس کرونا، ساعت کار واحدهای صف و ستاد این بانک از 17 تا 22 اسفند ماه برای کارکنان بانک 8 تا 13 و برای مشتریان 8:30 تا 12:30 خواهد بود.

شورای هماهنگی بانک ها پیش از این تغییر ساعت کاری برای هفته جاری را مصوب کرده بود.

دکتر حسین زاده در ارتباط ویدئو کنفرانسی با رؤسای ادارات امور شعب بانک ملی ایران اعلام کرد: تلاش حداکثری برای حفظ سلامت کارکنان و مشتریان در مقابل بیماری کرونا

نشست مشترک مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بانک ملی ایران با رؤسای ادارت امور شعب سراسر کشور به منظور بررسی آخرین وضعیت و اقدامات انجام گرفته واحدها و رعایت مسائل بهداشتی مرتبط با شیوع بیماری کرونا، به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

دکتر حسین زاده در این جلسه که در محل اداره کل آموزش برگزار شد، با تأکید بر این که سلامت کارکنان و خانواده های آنها و همچنین مشتریان در اولویت امور این بانک است، گفت: بانک از هیچ تلاشی برای حفظ سلامتی کارکنان و مراجعان دریغ نخواهد کرد و از همه امکانات موجود به این منظور استفاده خواهد شد.

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به اقدامات انجام شده مانند حذف باجه های عصر، تقلیل ساعت کاری شعب، تهیه و ارسال اقلام بهداشتی به استان ها و ضدعفونی کردن واحدها، خاطرنشان کرد: حداکثر تلاش ما این است که مردم با استفاده از خدمات بانکی غیرحضوری، از تبادل وجه نقد که می تواند ناقل بیماری کرونا باشد و مراجعه حضوری، پرهیز کنند.

وی با بیان این که رؤسای ادارت امور شعب باید حداکثر همکاری را در جهت اعطای مرخصی به همکاران بیمار یا مشکوک به هر نوع بیماری داشته باشند، تأکید کرد: با درخواست مرخصی همکاران خانم که فرزند خردسال دارند نیز موافقت شود.

حسین زاده به شرایط بحرانی پیش آمده ناشی از شیوع بیماری کرونا به ویژه در برخی استان ها اشاره کرد و گفت: همه باید دست به دست هم، تلاش کنیم که این شرایط با حداقل مشکل به پایان برسد.

مدیرعامل بانک ملی ایران در ادامه بر این موضوع تأکید کرد که خدمت رسانی به مردم و نیز حرکت در جهت برنامه استراتژیک بانک نباید متأثر از شیوع بیماری کرونا دچار افت شود و افزود: نتیجه یازده ماه تلاش همکاران در طول سال نباید ناگهان از بین برود، بلکه رؤسای ادارات امور شعب باید با مدیریت شرایط، دستاوردهای بانک را حفظ کنند.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز با بیان این که همه تلاش های مدیران ارشد بانک در جهت حفظ سلامت کارکنان است، گفت: از حداکثر ظرفیت های قانونی برای کاهش مراجعه مشتریان به شعب استفاده می کنیم.

محمود شایان به مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار و ابلاغ بانک مرکزی برای به تعویق افتادن وصول اقساط تسهیلات اشاره و خاطرنشان کرد: البته مسأله وصول مطالبات معوق که تأثیر قابل توجهی بر کارکرد واحدها دارد، نباید تحت تأثیر این روند قرار بگیرد.

عضو دیگر هیأت مدیره بانک ملی ایران نیز با آرزوی سلامتی برای همه کارکنان بانک، از آنها خواست روحیه خود را در شرایط کنونی حفظ کنند.

مسعود خاتونی با بیان این که تلاش می شود حداکثر پایداری برای سیستم های مبتنی بر شبکه بانک حفظ شود، از مشتریان خواست امکانات بانکداری غیرحضوری بانک ملّی ایران مانند بام و بله را بر حضور در شعب ارجح بدارند.

دیگر عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران نیز در این جلسه با تشریح اقدامات انجام شده به منظور مقابله با بیماری کرونا، گفت: به جز برخی لوازم بهداشتی که به طور کلی در کشور با محدودیت عرضه مواجه است، سایر اقلام به اندازه کافی در اختیار ادارات امور شعب قرار خواهد گرفت.

عباس شفیعی با اشاره به تصمیم های اتخاذ شده در کمیته پدافند غیرعامل بانک، اظهار کرد: با همکاری بیمارستان بانک و اداره کل کارپردازی، میزان قابل توجهی اقلام بهداشتی تهیه شده است، به طوری که پیش بینی می شود نیازهای واحدها تا پایان سال را برطرف کند.

محمد شهرام اخلاق دوست مدیر امور حراست نیز در این جلسه اقدامات این اداره امور در راستای جلوگیری از شایعه پراکنی و نیز تضعیف روحیه کارکنان به همراه دستورالعمل های ابلاغی در جهت مقابله با این بیماری را تشریح کرد.

مختار محمدی رئیس اداره کل حسابداری و بودجه نیز الزامات پایان سال مرتبط با واحدها را یادآوری کرد و از آنها خواست به ترازنامه توجه ویژه ای داشته باشند.

همچنین چند تن از رؤسای ادارت امور شعب با تشریح شرایط واحدهای بانک در نقاط مختلف کشور، به بیان دغدغه ها و پیشنهادهای خود برای عبور از وضعیت کنونی پرداختند.

جلوگیری از توزیع اسکناس فرسوده، تشویق مردم به استفاده از کارت هدیه به جای دریافت اسکناس نو، توزیع اقلام بهداشتی در واحدها، تغییر ساعت کاری و... از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

دکتر حسین زاده در پایان با آرزوی سلامتی و بهروزی برای کارکنان، تأکید کرد جلسات ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در بانک ملّی ایران با روسای ادارات امور شعب از طریق ویدئو کنفرانس ادامه خواهد داشت و با توجه به شرایط مقتضی ممکن است تصمیم گیری های دیگری در جهت حفظ سلامتی همکاران اتخاذ گردد.

با «بله» از مراجعه به شعب بانک بی نیازید!

با توجه بروز ویروس کرونا در کشور و لزوم حذف رفت آمدهای غیرضروری، می توانید با اپلیکیشن «بله» بانک ملی ایران، شعبه بانک را به خانه ببرید و امور بانکی تان را مدیریت کنید.

«بله» یک اپلیکیشن با قابلیت های فراوان پیام رسانی است که علاوه بر آن، کاربر می تواند به طور همزمان تبادلات مالی خود را نیز در بستر آن انجام دهند.

با بله می توان علاوه بر همه خدمات معمول یک پیام رسان از جمله گفت و گو، ایجاد کانال و گروه، استفاده از استیکر و بازو (بات)، خدمات بانکی از قبیل عملیات کارت به کارت، خرید شارژ، پرداخت قبوض، استعلام و پرداخت تسهیلات، پرداخت خلافی خودرو، پرداخت عوارض خروج از کشور، امور خیریه و... را نیز انجام داد.

در حال حاضر 24 بانک به عنوان مبدا انتقال وجه به این اپلیکیشن پیوسته اند و کاربران می‌توانند از مبدا این بانک ها به تمام بانک‌های عضو شتاب، بدون دانستن شماره کارت مقصد کارت به ‌کارت انجام دهند.

اکنون سقف کارت ‌به‌ کارت بر اساس مصوبه بانک مرکزی و به علت شیوع ویروس کرونا در کشور، از سه میلیون تومان به پنج میلیون تومان افزایش یافته است و با این اپلیکیشن، می توان به راحتی و بدون مراجعه به شعبه یا دستگاه خودپرداز بسیاری از نقل و انتقالات مالی را انجام داد.

البته اگر مشتریان بانک همچنان به حضور در شعبه نیاز داشتند می توانند با بازو (بات) ملی یار بله به آدرس @bmiassistantbot پیش از حضور خود، راحت و بی‌دردسر و از آن مهم تر سالم و بهداشتی نوبتشان را دریافت کنند.

لازم به ذکر است، در سه ماه مهر، آبان و آذر امسال، قریب به 20 میلیون تراکنش مالی موفق در اپلیکیشن «بله» ثبت شده که نسبت به فصل تابستان 16 درصد رشد داشته است. همچنین در این فصل روزانه 61 میلیارد تومان و در مجموع چهار هزار و 600 میلیارد تومان پول انتقال یافت.

در مدت مذکور روزانه بیش از 152 هزار تراکنش موفق کارت به کارت در بله انجام شده که نسبت به فصل قبل از آن 33 درصد رشد داشته است.

شورای عالی فضای مجازی کشور، پیام رسان بله را به عنوان یکی از سه پیام رسان داخلی برتر برای انجام مکاتبات، ارایه خدمات اداری، تبلیغات و استفاده نهادها و موسسات دولتی، عمومی و غیر دولتی اعلام کرده است.

اپلیکیشن «بله» در یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت داده ورزی سداد، با حمایت و پشتیبانی بانک ملی ایران توسعه یافته است و اکنون سهم قابل توجهی در تراکنش‌های مالی مشتریان نظام بانکی دارد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر