/
۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲

ترامپ می خواهد اقتصاد را بازگشایی کند ولی رای دهندگان مخالفند

مقامات بهداشت عمومی در آمریکا موافقند بهترین راه کاهش تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در آمریکا در خانه ماندن مردم است ولی دونالد ترامپ همچنان می‌خواهد اقتصاد را بازگشایی کند.
کد خبر : ۲۷۵۳۰
به گزارش نبض نفت به نقل از سی ان ان، مقامات بهداشت عمومی در آمریکا موافقند بهترین راه کاهش تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در آمریکا در خانه ماندن مردم است ولی دونالد ترامپ همچنان می‌خواهد اقتصاد را بازگشایی کند چون سعی دارد توازنی میان سلامت اقتصاد و سلامت مردم برقرار کند.

 دلیل این خواسته ترامپ مشخص است. معمولا انتخابات ریاست جمهوری تا حد زیادی بستگی به شرایط اقتصادی دارد. ترامپ شاهد از دست رفتن مشاغل در اقتصاد است و می‌داند اقتصاد در تاریخ رابطه مستقیمی با انتخابات ریاست جمهوری داشته است.

 نظرسنجی های انجام شده توسط دانشگاه کوینیپیاک نشان می دهد تعداد رای دهندگانی که عقیده دارند وضعیت اقتصادی روز به روز بدتر می شود، تا 60 درصد افزایش یافته است. این رقم از 28 درصدی که در ابتدای ماه مارس گزارش شد بسیار بیشتر است.

 همین نظرسنجی نشان داد نرخ تایید ترامپ از نظر اقتصادی 51 درصد است که تفاوت چندانی  با نظرسنجی این دانشگاه از می 2019 ندارد. به نظر می رسد رای دهندگان در حال حاضر ترامپ را مقصر رکود اقتصادی نمی دانند.

 این نظرسنجی ها نشان می دهد تقریباً هیچ کسی در حال حاضر موافق باز کردن اقتصاد نیست. طبق نظرسنجی فاکس نیوز در این هفته، 80 درصد رای دهندگان در سراسر کشور موافق دستور دولت فدرال مبنی بر در خانه ماندن هستند. معمولا نمی توان 80 درصد رای دهندگان را موافق با یک مسئله دید. 4 درصد این رأی دهندگان عقیده دارند ترامپ بیش از حد در برابر این ویروس واکنش نشان داده و 47% میگویند او این ویروس را چندان جدی نگرفته است.

آمریکایی ها انتظار دارند اختلال در روند طبیعی زندگی آنها مدت بیشتری طول بکشد. 75 درصد از این رای دهندگان می گویند هنوز به بدترین شرایط این همه گیری نرسیده اند.

آمریکایی‌ها می‌خواهند رئیس جمهور تمرکز بیشتری بر مسئله سلامتی آنها بگذارد تا بهبود اقتصادی. اگر مردم خیلی زود به شرایط عادی زندگی خود بر گردند و تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا پس از آن افزایش یابد، خطر بیشتری فرصت انتخاب مجدد ترامپ را تهدید می‌کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر