/
۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷

رتبه نخست طرح نظارت بر مصرف بهینه گاز به استان فارس رسید

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گفت: استان فارس رتبه نخست اجرای طرح کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز را به دست آورد.
کد خبر : ۳۰۷۸۸
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی گاز ایران، غلامعباس حسینی از دستیابی استان فارس به این جایگاه برای دومین سال پیاپی خبر داد و اظهار کرد: تشکیل ستاد کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز طبیعی، پایش مصرف گاز اداره‌ها و سازمان‌های استان و انجام بازرسی‌های دقیق، سبب کاهش قابل توجه مصرف گاز در استان شده است.

وی افزود: طرح کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز با هدف پیگیری اجرای بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهوری به وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسه‌ها و شرکت‌های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و استانداری‌ها مبنی بر لزوم رعایت مصرف بهینه و ایمن از گاز اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های دقیق کارشناسان ستاد کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز طبیعی فارس، مقدار مصرف گاز در اداره‌ها و سازمان‌های دولتی استان رصد شده و با اعزام گشت‌های پایش مصرف گاز، راهکارهای مصرف بهینه، صرفه‌جویی و مدیریت انرژی ارائه شده است.

حسینی با بیان اینکه گشت‌های ستاد کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز طبیعی به‌صورت مستمر در ساعات کاری و تعطیلات پایان هفته، مصرف گاز و دمای رفاه ادارات و ساختمان‌های دولتی استان را پایش کردند، ادامه داد: پس از بازه زمانی معین، کارشناسان این شرکت در بازدید ادواری چک‌لیست مصرف انرژی  را تکمیل و بر اساس آن هزار و ۸۱۸ اخطار کتبی به اداره‌های متخلف ابلاغ کردند.

وی تأکید کرد: به دلیل رعایت نشدن اصول مصرف بهینه، فهرست اداره‌های متخلف به استانداری اعلام و با هماهنگی دستگاه قضا برابر قوانین و مقررات مربوطه ۱۱۸ حکم قضایی برای آنها صادر شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس انجام ۱۱ هزار و ۷۹۶ مورد بازرسی از اداره‌ها و نهادهای دولتی، تجهیز تیم‌های بازرسی به دماسنج‌های دیجیتال برای افزایش دقت در نظارت، برگزاری دوره‌های آموزشی بهینه‌سازی و رعایت الگوی مصرف گاز، توزیع بروشور، پوستر و اعزام کارشناسان آموزشی ستاد به اداره‌ها، مدارس، مصلاهای جمعه و مراکز عمومی با هدف افزایش آگاهی مردم را از جمله اقدام‌های ستاد کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز طبیعی در استان فارس اعلام کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر