/
۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸

تحقق دستاوردهای بزرگ علمی و پژوهشی در صنعت نفت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر حفظ جایگاه کنونی علم و پژوهش در صنعت نفت تأکید کرد و گفت: خوشبختانه امروز شاهد تحولی بزرگ در حوزه علمی و پژوهشی در بخش صنعت نفت و گاز کشور هستیم.
کد خبر : ۳۱۶۵۹
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی وزات نفت، محمدمهدی طهرانچی امروز (دوشنبه، ۳۱ شهریورماه) در آیین امضای ۱۳ قرارداد کلان پژوهشی ازدیاد برداشت نفت و گاز ضمن قدردانی از دستاوردهای مجموعه وزارت نفت در حوزه علمی و پژوهشی عنوان کرد: باور کارکنان وزارت نفت بر این مسئله استوار است که اگر بناست پیشرفت و توسعه‌ای صورت گیرد باید از چارچوب آمایش علمی باشد که در این باره بی‌شک مجلس شورای اسلامی نیز بر این نگاه بیش از هر زمان دیگری صحه می‌گذارد و آن را گسترش خواهد داد.

وی افزود: بدون شک امضای این دست قراردادهای نفتی و به دنبال آن شکل‌گیری فعالیت‌های پژوهشی و علمی لازمه پیشرفت و توسعه یک کشور خواهد بود که همه ما تشنه دستیابی به آن هستیم و افتخارمان این است که امروز دنیا و جوامع بین‌المللی در حوزه علمی ما را تحسین می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: هر کسی به زعم خود می‌تواند نگاه و تحلیل متفاوتی از وضع موجود ترسیم کند، اما آنچه مهم است اینکه دیدگاه نخبگان، دانشگاهیان و استادان ما نسبت به مسائل علمی و پژوهشی حساسیت بالایی دارد.

طهرانچی با بیان اینکه در مجموعه وزارت نفت نگاهی کارشناسانه در همه مسائل علمی و پژوهشی جاری و ساری است، گفت: مدیریت مقام عالی وزارت نفت خود تأییدی بر این موضوع است. در صنعت نفت و گاز باور به پذیرش مؤلفه‌های علمی و پژوهشی در همه استان‌ها نمود عینی پیدا کرده است و بنده خود نیز از نزدیک شاهد پذیرش تقاضاهای دانشگاهیان از سوی مقام عالی وزارت نفت بودم.

وی در ادامه اظهارات خود به افتتاح بزرگ‌ترین آزمایشگاه نفتی در استان هرمزگان اشاره و بیان کرد: چنین تحول و پیشرفت پژوهشی در بخش نفت در گرو اهتمام این مجموعه به ایفای نقش خود در حوزه پژوهش و به‌ویژه مسئولیت اجتماعی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: امروزه دغدغه همه ما در وهله نخست این است که باید به مسائل علمی و پژوهشی ارزش و نمره دهیم و به آن به‌عنوان یک موضوع مستحکم نگاه کنیم که خوشبختانه این نگاه در سطح کشور دیده می‌شود و در گام‌های بعد باید بتوانیم با همت جوانان توانمند، این جایگاه مهم و ارزشمند را حفظ کنیم و ارتقا بخشیم که بنده خوشبین هستم از همه ظرفیت‌های علمی و پژوهشی در سطح کشور به خوبی استفاده شده است، زیرا حاصل آن دستاوردهای ارزشمندی است که امروز شاهد آن هستیم.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر