/
۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴

تعمیر و مانده‌یابی ۲ چاه مارون بدون دکل

شیرآلات سرچاهی معیوب چاه تزریق پساب ۱۱۶ و مانده‌یابی چاه ۱۵۳ مارون با تلاش کارکنان مدیریت تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های مناطق نفت‌خیز جنوب بدون حضور دکل تعمیر شد.
کد خبر : ۳۲۹۴۵
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، یونس عباسی‌لرکی، مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های این شرکت گفت: این شیرآلات که از مدار عملیات خارج شده بودند پس از بررسی و ایمن‌سازی چاه، تجهیزات معیوب تعویض و تعمیر شدند و با انجام آزمایش فشار مطابق استاندارد، چاه به‌صورت آماده عملیات در اختیار شرکت بهره‌بردار قرار گرفت.

وی افزود: تعمیر این چاه بدون نیاز به دکل انجام شد و در سریع‌ترین زمان با رعایت دستورعمل‌های پدافند غیرعامل برای جلوگیری از آسیب رساندن به محیط‌ زیست و تجمع حجم عظیمی از پساب، دوباره در مدار عملیات قرار گرفت.

مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: در پی اعلام مانده‌گذاری در چاه تزریق گاز شماره ۱۵۳ مارون، همکاران پرتلاش و مجرب خدمات فنی این مدیریت، همه وسایل باقیمانده در چاه را با تلاش و مهارت کم‌نظیر بازیافت کردند و این چاه نیز آماده تحویل به شرکت بهره‌بردار شد.

عباسی‌لرکی تصریح کرد: انجام این کار بدون حضور دکل افزون بر پیشگیری از وقفه چندماهه عملیات تزریق گاز، سبب جلوگیری از هزینه‌های آماده‌سازی محل چاه، هزینه‌های دکل تعمیراتی و تجهیزات کمیاب و گران‌قیمت رشته تکمیلی و تاج چاه شد.

وی گفت: عملیات‌های تخصصی و موفقیت‌آمیز در شرایط سخت تحریم‌ و همه‌گیری کرونا با رعایت همه دستورعمل‌های بهداشت، ایمنی، محیط زیست (اچ‌اس‌یی) و شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام پذیرفت.

تعمیر چاه‌های یادشده بیش از ۳۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی به دنبال داشته است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر