/
۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶

فشار حامیان محیط زیست به انگلیس برای توقف اکتشاف نفت در دریای شمال

انگلیس علی رغم قبول ارتباط ‌بین گرم شدن زمین و استخراج و سوزاندن سوخت های فسیلی، هیچ طرحی را برای پایان دادن به اکتشاف نفت و گاز در دریای شمال ندارد ولی حامیان محیط زیست خواستار پایان فعالیت نفتی در این منطقه شده اند.
کد خبر : ۳۳۴۶۶
به گزارش نبض نفت به نقل از گاردین، کمپین های حامی محیط زیست در انگلیس به دنبال اعلام تصمیم دانمارک برای توقف اکتشاف ذخایر جدید در دریای شمال، خواستار پایان دادن به اکتشاف نفت و گاز در این دریا شدند.

این تصمیم دانمارک مانع شرمساری بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس است که هفته گذشته اعلام کرده بود کشورش با کاهش 68 درصدی تولید آلاینده های کربن تا 2030، سردمدار مبارزه با گرم شدن کره زمین خواهد شد.

ولی انگلیس علی رغم قبول ارتباط ‌بین گرم شدن زمین و استخراج و سوزاندن سوخت های فسیلی، هیچ طرحی را برای پایان دادن به اکتشاف نفت و گاز در دریای شمال یا توقف استخراج در این منطقه اعلام نکرده است.

دانمارک با اعلام برنامه خود برای توقف اکتشاف در دریای شمال تلاش‌های جانسون برای معرفی خود به عنوان سردمدار مبارزه با آلودگی جوی را زیر سوال برده است.

حامیان محیط زیست عقیده دارند اگر انگلیس واقعاً می خواهد سردمدار مقابله با تغییرات جوی در جهان باشد باید از دانمارک در توقف مجوزدهی برای استخراج نفت و گاز در دریای شمال پیروی کند. انگلیس همچنین باید زمینه انتقال کارگران و معدنکاران در این بخش را فراهم کند تا از اقتصاد سبز جدید سود ببرند.

دولت دانمارک در روز پنج شنبه به لغو دور بعدی مجوزدهی برای اکتشاف نفت و گاز در دریای شمال رای داد، آن هم پس از 80 سال از اولین برداشت ذخایر هیدروکربن در این منطقه. 55 سکوی نفتی دانمارک در 20 میدان نفت و گاز پراکنده هستند و اجازه دارند همچنان سوختهای فسیلی استخراج کنند ولی تصمیم این کشور برای توقف اکتشاف ذخایر جدید، پایان تولید سوخت‌های فسیلی را تضمین می‌کند.

جانسون اعلام کرد طرح‌های جدید او فرصت انگلیس برای رسیدن به هدف تولید صفر گازهای گلخانه ای تا 2050 را تقویت می‌کند. وی در همین حین متعهد شد خودروهای دیزلی و بنزینی را از رده خارج، مزارع تولید انرژی بادی را تقویت و در فناوری سوخت هیدروژنی سرمایه‌گذاری کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر