/
۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹

الزام به تبدیل وضعیت ایثارگران با رفع ابهام دیوان عدالت اداری

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: به دنبال تفسیر معاون دیوان عدالت اداری نسبت به اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران، معاون قوانین مجلس با رد این تفسیرجدید، این قانون را لازم الاجرا دانست.
کد خبر : ۳۳۷۴۹
نبض نفت - سعید اوحدی درباره قانون استفساریه تبدیل وضعیت ایثارگران گفت: مجلس یازدهم به عنوان یک مجلس انقلابی این قانون مهم را بعد از سال‌ها انتظار که توقع داشتیم در مجالس قبلی به تصویب برسد، به صورت بند «و» ماده ۴۴ به تصویب رساند. براساس این قانون، موضوع تبدیل وضعیت فرزندان جامعه شاهد و ایثارگر به تصویب رسید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: بعد از تصویب و تأیید شورای نگهبان، معاون دیوان عدالت اداری یک تفسیر را از این قانون داشتند که این تفسیر یک نگرانی را میان جامعه ایثارگری ایجاد کرد. نهایتاً طی روزهای گذشته معاون قوانین مجلس بعد از این استفساریه نظر نهایی مجلس را اعلام کرد و براساس این نظر، قانون مذکور دربرگیرنده قوانین قبل خواهد بود.

اوحدی تصریح کرد: هرچند که معاون دیوان عدالت اداری بر قوانین قبلی استناد کرده بود و با استناد به قوانین گذشته این قانون جدید را رد کرده بود. این در حالی است که قطعاً قانون جدید تفسیر کننده قوانین قبلی خواهد بود. لذا از نظر معاون قوانین مجلس این تفسیر معاون دیوان عدالت اداری رد شده و خلاف مقررات قانون گذاری دیده شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم براساس مصوبه مجلس و تأیید شورای نگهبان، شاهد انجام این قانون محرز مجلس و تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری باشیم. این قانون یکی از مطالبات اصلی ایثارگران بود و فصل‌الخطاب اجرای آن نیز تأیید مجلس و شورای‌نگهبان است.

الزام به تبدیل وضعیت ایثارگران با رفع ابهام دیوان عدالت اداری

اوحدی با تاکید بر اینکه امیدواریم همه نسبت به اجرای این قانون تمکین داشته باشند، ابراز داشت: در صورت عدم اجرای دستگاه‌ها نیز ما از طریق پیگیری‌های قانونی و حقوقی نسبت به عدم کم کاری دستگاه‌ها اقدام خواهیم کرد.

۲۷ مهرماه بود که قانون استفساریه تبدیل وضعیت ایثارگران به طور قطعی تصویب شد. براساس این قانون و با اصلاح طرح استفساریه بند «و» ماده ۴۴ قانون برنامه ششم توسعه، تبدیل وضعیت مشمولان قانون جامع ایثارگران از قراردادی به رسمی قطعی است و ایثارگرانی که به صورت شرکتی، قرارداد کار معین و پیمانی در دستگاه‌های دولتی اشتغال داشته و تا پایان سال ۹۵ نیز مشغول به کار بوده‌اند، به صورت رسمی خواهند شد. بنابر قانون نیز افراد مشمول ماده ۲۱ قانون جامع خدمات ایثارگری مشمول اجرای قانون تبدیل وضعیت خواهند شد.

الزام به تبدیل وضعیت ایثارگران با رفع ابهام دیوان عدالت اداری

این قانون ۱۲ آبان ماه از سوی محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به حسن روحانی رئیس جمهور کشور ابلاغ شد. با این وجود دستگاه‌ها نسبت به اجرای آن اقدام نکردند. حال براساس اعلام جدید رئیس بنیاد شهید، تمامی موانع قانونی اجرای این مصوبه برداشته شده و تمامی دستگاه‌های کشور ملزم به اجرای آن هستند.

منبع: مهر

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر