/
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷

وعده رفع کمبود در یک کالای راهبردی صنعت نفت

حسین بردبار- مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از شرکت های دولتی زیرمجموعه وزارت نفت وعده داد که ضعف موجود در زمینه تامین لوله های بدون درز فشار قوی رفع شود و از توانمندی داخلی کشور به جای واردات در این زمینه بهره بگیریم.
کد خبر : ۳۵۳۶۴
به گزارش نبض نفت دکتر تورج دهقانی در خصوص اقدامات این شرکت برای رفع کمبود در زمینه لوله های بدون درز فشار قوی که به تازگی وزیر نفت در مراسم گشایش نمایشگاه صنعت نفت از وجود ضعف هایی در این بخش سخن گفته بود، تصریح کرد: در زمینه لوله های بدون درز مقداری نقص توانمندی داخلی داریم. اکنون در اسفراین در این زمینه در حال انجام کارهایی  هستند ، ما تاکید داشتیم که لوله های بدون درز بیشتر استفاده اش در تجهیزات درون چاهی است که طی سال های گذشته و اخیر اغلب نیازهایمان را از شرکت های داخلی تامین کرده ایم. وی درخصوص این که آیا اکنون بخشی از نیازها از طریق واردات تامین می شود نیز به خراسان گفت: اندازه ها و کلاس های مختلفی را در این محصول داریم. ممکن است در برخی از اندازه ها و کلاس ها توانمندی داخلی پاسخ گو باشد و در برخی از اندازه ها نیز نباشد، البته می دانم که در برخی از اندازه ها  هنوز آن توانمندی جدی در داخل ایجاد نشده  اما حرکت های خوبی طی دو سال اخیر انجام شده است.
 
روحانی: تامین کالاهای اساسی با ارز 4200 سیاست قطعی دولت است 
رئیس جمهور تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با نرخ ارز ترجیحی ( ارز 4200 تومانی )را سیاست قطعی دولت تا پایان دوره فعالیت اش برشمرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با تاکید بر ضرورت تصویب هر چه سریع‌تر لایحه بودجه گفت: دولت تا روز آخر خدمت خود، حراست از معیشت مردم را وظیفه نخست خود می‌داند و تامین کالاهای اساسی با نرخ ارز ترجیحی، سیاست قطعی دولت تا پایان خواهد بود.
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر