/
۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس:

توسعه میدان‌های مشترک از راهبردهای اساسی صنعت نفت ایران است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش تولید و توسعه هرچه بیشتر میدان‌های مشترک نفت و گاز، یکی از راهبردهای اساسی جمهوری اسلامی ایران در عرصه انرژی است.
کد خبر : ۳۶۱۷۷
نبض نفت - عبدالعلی رحیمی مظفری به ضرورت توجه هرچه بیشتر برداشت از میدان‌های مشترک نفتی با کشورهای همسایه که در بودجه امسال نیز بر آن تاکید شده است، اشاره کرد و گفت: افزایش تولید و توسعه در میدان‌های مشترک نفت و گاز یکی از راهبردهای اساسی ایران در عرصه انرژی است، از این رو سرمایه‌گذاری در این میدان‌ها بیش از گذشته ضروری به نظر می‌رسد.

وی افزود: ما باید بتوانیم حق خود را از میدان‌های مشترک نفت و گاز برداشت کنیم. از این رو همان طور در بودجه ۱۴۰۰ نیز بر آن تاکید شده، وزارت نفت از طریق بخش‌های خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی مکلف است در طرح‌های توسعه‌ای با اولویت میدان‌های مشترک نفتی به‌نحوی عمل کند که فرصت‌های بهره‌برداری به نفع ایران به‌طور کامل و به‌موقع صیانت شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به نامگذاری امسال ازسوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»، تصریح کرد: حذف موانع در مسیر توسعه همگن و رونق تولید در گرو تلاش همه جانبه مسئولان کشور است، رونق تولید در همه عرصه‌ها از جمله بخش انرژی سبب استقلال کشور، رفع مشکلات اقتصادی و کم اثر شدن تحریم‌ها می‌شود.

منبع: شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر