/
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸

برگزاری نشست شورای حکام آب به میزبانی مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری

دوازدهمین اجلاس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری، پنجم خرداد به ریاست وزیر نیرو و با حضور مقامات عالی‌رتبه 18 کشور و 9 سازمان بین‌المللی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار خواهد شد.
کد خبر : ۳۷۴۶۰
به گزارش نبض نفت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، در این اجلاس کشورهای افغانستان، ارمنستان، ازبکستان، بنگلادش، ترکیه، سریلانکا، سوریه و عمان در سطح وزیر و کشورهای آذربایجان، آلمان، سوییس، عراق و هند در سطح قائم مقام، معاون وزیر و یا سایر مقامات عالی‌رتبه شرکت دارند.

قرار است در این اجلاس، پروژه آموزشی و تحقیقاتی بزرگ مطابق یکی از مصوبات شورای حکام با همکاری وزارتخانه‌های امور خارجه و محیط‌‌زیست آلمان در سطح کشورهای منطقه که به جهت ظرفیت‌سازی داده‌ها و آمار مورد نیاز به بهبود مدیریت آب شهری برنامه‌ریزی منجر شده، بررسی شود.

انتقال تجربیات در زمینه مدیریت آب شهری، حمایت از توسعه استارتاپ‌های آبی و فناوری‌های نوین استفاده از آب‌های نامتعارف نیز از دیگر مواردی است که در این اجلاس بررسی خواهد شد.

این گزارش حاکی است، اجلاس شورای حکام این مرکز چهارشنبه پنجم خرداد‌ماه سال‌جاری به صورت ویدیوکنفرانس از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۵:۳۰ برگزار خواهد شد و هدف از برگزاری این اجلاس، بحث و بررسی نحوه همکاری و مشارکت کشورهای عضو در برنامه‌های مرکز و پروژه‌های مصوب است.

بنا بر این گزارش، مرکز منطقه‌‌ای مدیریت آب شهری با حوزه فعالیت در مناطق غرب و جنوب آسیا و نیز آسیای میانه و شمال آفریقا بهمن‌ سال 1380 (فوریه 2002) با پیگیری وزارت نیرو و با همکاری وزارت امور خارجه و یونسکو تأسیس و راه‌‌اندازی شد. فعالیت‌های این مرکز توسط شورای حکام در بالاترین سطح، متشکل از وزرای آب کشورهای عضو برنامه‌‌ریزی و هدایت می‌شود.

این گزارش حاکی است، اجلاس قبلی شورا دوم مهر 1399 در تهران با حضور وزرا و مقامات ارشد آب کشورهای عضو شورای حکام مرکز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.


برچسب ها:

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر