/
۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸

تقاضای جهانی برق به سطح قبل از پاندمی بازگشت

تحقیقات جدید اتاق فکر لندنی اِمبر نشان می‌دهد میزان آلایندگی کربنی ایجاد شده از بخش تولید برق جهان از سطح قبل از پاندمی خود بالاتر رفته و در نیمه اول ۲۰۲۱ به بالاترین سطح تاریخ رسیده است.
کد خبر : ۳۹۶۱۴
به گزارش نبض نفت؛ به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، تحقیقات جدید اتاق فکر لندنی اِمبر نشان می‌دهد میزان آلایندگی کربنی ایجاد شده از بخش تولید برق جهان از سطح قبل از پاندمی خود بالاتر رفته و در نیمه اول ۲۰۲۱ به بالاترین سطح تاریخ رسیده است.

محققان دریافتند تقاضا و آلایندگی برق جهان حالا ۵ درصد از سطح قبل از پاندمی بالاتر رفته است. پاندمی کرونا با ایجاد قرنطینه‌های سراسری در جهان منجر به افت موقت تولید گازهای گلخانه‌ای شده بود.

همچنین این تحقیق نشان می‌دهد که رشد تقاضای جهانی برق از میزان رشد جهانی تولید انرژی‌های تجدیدپذیر پیشی گرفته است. که این نشان می‌دهد اقتصادهای بزرگ جهان در رسیدن به هدف خود برای انرژی‌های سبز ناکام بوده‌اند.

طبق این گزارش تا انتهای ۲۰۲۰ همچنان ۶۱ درصد انرژی الکتریکی جهان از سوخت‌های فسیلی تأمین می‌شود. سال گذشته ۵ کشور عضو جی ۲۰ بیش از ۷۵ درصد انرژی الکتریکی خود را از سوخت‌های فسیلی تأمین کرده‌اند؛ عربستان سعودی ۱۰۰ درصد، آفریقای جنوبی ۸۹ درصد، اندونزی ۸۳ درصد، مکزیک ۷۵ درصد و استرالیا ۷۵ درصد.

با اینکه تولید زغال‌سنگ در سال گذشته ۴ درصد سقوط کرده و این تا به حال سابقه نداشته است، اما در بازه ۲۰۱۹-۲۰۲۰ بیش از ۴۳ درصد از کل تقاضای اضافی انرژی با زغال‌سنگ تأمین شده است.

در حال حاضر آسیا ۷۷ درصد از برق زغال‌سنگی جهان را تولید می‌کند و در این میان چین به تنهایی ۵۳ درصد را به عهده گرفته است.

برچسب ها:

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر