/
۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس:

اوجی نفت را به نفتی‌ها و جوانان سپرده است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اوجی خود از بدنه نفت است و انتصاب‌های اخیرش بیانگر آن است که صنعت نفت به نفتی‌ها سپرده شده است.
کد خبر : ۴۰۲۴۵
نبض نفت - حسین حسین‌زاده با اشاره به برنامه‌ها و انتصاب‌های اخیر وزیر نفت گفت: یکی از برنامه‌های آقای اوجی ایجاد پتروپالایشگاه‌هاست، چنین برنامه‌هایی در کنار افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی‌ها بی‌شک کاهش و حتی توقف خام‌فروشی را به همراه خواهد داشت. کمیسیون انرژی مجلس نیز از این‌گونه برنامه‌ها که به ایجاد ارزش افزوده در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی منجر می‌شود حمایت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه توقف خام‌فروشی هیچ‌گاه به‌معنای کنار گذاشتن نفت نیست، افزود: کاهش و توقف خام‌فروشی به معنای افزایش فرآورده‌ها، ایجاد پتروپالایشگاه‌ها، افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی‌ها و... است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: خوشبختانه وزیر نفت در انتصاب‌های اخیر خود نیز رویکرد مناسبی در پیش گرفته‌ است زیرا جوان‌گرایی، شایسته‌سالاری و شناخت از صنعت نفت در انتخاب‌های وی نقش موثری داشته و افرادی که تاکنون برای بخش‌های مدیریتی وزارت نفت انتخاب شده‌اند همانند وزیر نفت، نفت را می‌شناسند، بنابراین معتقدم امروز نفت به نفتی‌ها سپرده شده است.

منبع: شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر