/
۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
به‌عنوان نخستین سردخانه ۳۵- درجه کشور

سردخانه ۴۰۰ تنی پتروشیمی کارون به بهره‌برداری رسید

سردخانه ۴۰۰ تنی پتروشیمی کارون با صرف ۳۵ میلیارد ریال اعتبار به‌عنوان نخستین سردخانه ۳۵- درجه سانتی‌گراد در کشور به‌دست متخصصان داخلی به بهره‌برداری رسید.
کد خبر : ۴۱۴۷۶
به گزارش نبض نفت به نقل از پتروشیمی کارون، روز یکشنبه (هفتم آذرماه) طی آیینی سردخانه ۴۰۰ تنی این شرکت با صرف ۳۵ میلیارد ریال هزینه و با ۸۰۰ متر وسعت و تولید سرمای ۳۵- درجه سانتی‌گراد به بهره‌برداری رسید.

علیرضا صدیقی‌زاده، مدیرعامل پتروشیمی کارون در این آیین با اشاره به اینکه یکی از محصولات مهم و راهبردی این پتروشیمی محصول KM100 است که پیش از تحویل به مشتری نیاز به انجماد سریع در دمای ۳۵- درجه و نگهداری در دمای ۱۸- درجه دارد، اظهار کرد: بر همین اساس طراحی و ساخت سردخانه پتروشیمی کارون با بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های داخلی شرکت در دستور کار قرار گرفت و این مهم به‌دست متخصصان داخلی به سرانجام رسید.

وی با بیان اینکه عایق‌های دیواره‌ها، کفپوش و سقف این سردخانه ۴۰۰ تنی، با فوم‌های پلی‌یورتانی تهیه شده بر پایه ایزوسیانات‌های تولیدی پتروشیمی کارون است، ادامه داد: کفپوش مورد استفاده در این سردخانه برای اینکه در دمای ۳۵- و ۱۸- درجه دوام و قوام داشته باشد با دو چالش جدی مواجه است، نخست آنکه این دمای پایین و دوم بار ناشی از تردد لیفتراک را تحمل کند.

مدیرعامل پتروشیمی کارون افزود: برای رفع این چالش باید ماده‌ای در ساخت کفپوش استفاده می‌شد که در دمای پایین شکنندگی نداشته باشد و چغرمگی و انعطاف‌پذیری آن حفظ شود و بهترین ماده، پلی‌یورتان‌های تولیدی بر پایه ایزوسیانات تولیدی شرکت بود. بر همین اساس توانستیم پوششی را بر پایه ایزوسیانات‌ها طراحی و تولید و در ساخت این سردخانه منحصر به فرد استفاده کنیم و نخستین سردخانه ۳۵- درجه سانتی‌گراد در کشور را به بهره‌برداری برسانیم.

صدیقی‌زاده در پایان گفت: با راه‌اندازی و بهره‌برداری از این سردخانه یکی از موانع مهم تولید در پتروشیمی کارون رفع و گام مهمی در ارتقای کیفیت محصول برداشته خواهد شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر