/
۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
اشتغال اصلی‌ترین مطالبه

استماع درد و دل‌های مردم در جزیره لاوان

نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس در ادامه نظارت میدانی خود از جزیره لاوان و بازدید از تأسیسات نفتی پای درد و دل‌ مردم بومی این منطقه در مسجد لاوان نشستند.
کد خبر : ۴۱۷۱۳

نبض نفت- رئیس و برخی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس در جریان نظارت میدانی خود از جزیره لاوان امروز (پنج شنبه 18 آذر ماه) در مسجد حضرت علی‌بن‌ابی‌طالب( ع) جزیره لاوان حاضر شده و پس از اقامه نماز ظهر و عصر، صحبت‌های مردم درباره دغدغه‌ها و مشکلاتشان را استماع کردند.

بنابراین گزارش، فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس در جمع مردم حاضر شد و گفت: اعضای کمیسیون انرژی در طول 4 سال نمایندگی خود، برنامه‌ریزی می کنند تا در مناطق مختلفی که در دستور کار کمیسیون است، حضور یافته و با انجام نظارت میدانی در راستای تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف در مسیر توسعه حرکت کنیم.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان نفتی امروز تأکید کردند که بدهکاری‌هایی مانند حل مشکل آب و ایجاد اشتغال به مردم دارند و اگرچه تاکنون 390 نفر از این میان در پالایشگاه نفت لاوان و شرکت فلات قاره مشغول به کار شدند اما قول می‌دهیم مسئله اشتغال مابقی را نیز حل کنیم و به مرور جوانان را در این مجموعه‌ها مشغول به کار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اعتبارات در منطقه به عدالت توزیع نشده است، اضافه کرد: این مردم از ارزش افزوده، سهم دارند اما این سهم به مردم منطقه به طور کامل اختصاص داده نشده است. لاوان به عنوان منطقه نفتی و محروم باید بودجه اختصاصی از این بابت دریافت کند لذا اگر این اتفاق بیفتد، بودجه قابل توجهی به دهکده تخصیص داده خواهد شد.

حسنوند اظهار کرد: اگرچه پالایشگاه‌ها در لاوان با تولید نفت و ارزآوری اقتصاد کشور را سرپا نگه داشته اند اما باید مسئولیت های اجتماعی خود را نیز ایفا کنند.

بنابراین گزارش در ادامه احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس ،قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس نیز گفت: هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد که یک پالایشگاه با چندین میلیارد درآمدزایی در جوار محل زندگی این بومیان باشد اما مردم منطقه، بیکاری و در فلاکت زندگی کنند. ان‌شاء‌الله با دستور آقای حسنوند و تصمیم و درایت ایشان، وضعیت جوانان را بهتر کرده و اشتغال آنها تحقق پیدا خواهد کرد.

وی همچنین تأکید کرد: اگر مدیری اختیار ندارد به او اختیار دهید تا به مردم خدمت کند و اگر کم کاری می‌کند با او برخورد کنید، مردم تا کی باید این سختی‌ها را تحمل کنند، لذا باید هر چه سریعتر وضعیت این دهکده را تغییر داد و متحول کرد.

بنابراین گزارش فریدون حسنوند، احمد مرادی،مالک شریعتی، عبدالعلی رحیمی مظفری، علیرضا ورناصری، موسی موسوی، منصور شکراللهی، حسین حسین‌زاده و رمضانعلی سنگدوینی، کیوان مرادیان نمایندگان حاضر در این بازدید میدانی هستند.

منبع:خانه ملت


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر