/
۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
رئیس دستگاه 59 فتح شرکت ملی حفاری ایران:

حفاری صنعت تجربه بین نسلی است

رئیس دستگاه حفاری59 فتح شرکت ملی حفاری ایران صنعت حفاری را صنعت تجربه بین نسلی توصیف کرد که استمرار تبادل و انتقال تجارب میدانی نسل به نسل در آن به موازات دانش آکادمیک زمینه ساز اعتلای کار کیفی در شرایط ایمن و پایدار است.
کد خبر : ۴۲۰۰۰

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران ،شهاب الدین سعیدا گفت: ماهیت کار در این صنعت، سختی و سنگینی کار تؤام با عوارض روحی و جسمی، ستیز با طبیعت ناشناخته در کنار تجهیزات سنگین با ریسک پذیری و ضریب حوادث بالا است.

وی افزود: آنچه موجب تحمل سختی های خاص در این صنعت می شود عشق، ایثار، فداکاری،  علاقه مندی و روحیه جهادی و مسئولیت پذیری است که وصف کارکنان این شرکت در بخش های عملیاتی، فنی، تخصصی و پشتیبانی در مناطق خشکی و دریایی با ویژگی های خاص جغرافیایی و اقلیمی است.

سعیدا که دارای کارشناسی ارشد حفاری و استخراج نفت و گاز است و از سال 1386  به استخدام شرکت ملی حفاری ایران در آمد و دوره های مختلف آموزش بدو خدمت را گذرانده است به نیکی از استادان و پیشکسوتان خود در صنعت حفاری نام می برد .

وی ادامه داد : آنچه اندوخته علمی، فنی و تخصصی و ژرف نگری در ارائه کار کیفی با دقت بالا و تلاش برای به حداقل رساندن وقفه در کار به لحاظ پیش آمدهای فنی دارد، حاصل هم افزایی، همفکری و استاد و شاگردی است که با وجود بازنشسته شدن خیلی از بزرگان این صنعت، همچنان طرف مشاوره و این ارتباط عاطفی با آنان را حفظ و به آن می بالد.

رئیس دستگاه حفاری 59 فتح با بیان اینکه از بدو استخدام در شرکت ملی حفاری ایران در بخش های عملیاتی انجام وظیفه نموده و از سال 1391 به عنوان رئیس دستگاه مشغول به کار است، اظهار کرد: در این سال ها روی هفت دستگاه حفاری سنگین و فوق سنگین کار و در حفر و تکمیل بیش از پنجاه حلقه چاه اعم از توسعه ای توصیفی، اکتشافی و تعمیری مشارکت داشته است که از آن جمله چاه های پرفشار در میادین گازی در استان فارس و چاه های نفت و گاز در گستره عملیاتی شرکت های ملی مناطق نفتخیز جنوب و نفت مناطق مرکزی ایران می باشد.

وی اهتمام‌ به تحصیلات دانشگاهی، تشویق،  ایجاد انگیزش، ارتباط نزدیک میان مدیران، روسا و کارکنان، همدلی، هم افزایی و خرد جمعی را در پیشبرد اهداف و برنامه های شرکت بسیار مهم و تاثیر گذار دانست و گفت: شرکت ملی حفاری ایران پیشقراول و خط مقدم تولید است و نقش مهمی در صنعت نفت کشور ایفا می کند.

سعیدا روزآمد سازی تجهیزات، استمرار دوره های آموزش تخصصی از طریق حضور اساتید در موقعیت دستگاه های حفاری و استفاده از بستر فضای مجازی و اهتمام به مشوق های انگیزشی را در تحقق و پیشبرد اهداف کلان توسعه ای شرکت را بسیار موثر عنوان کرد.

رئیس دستگاه حفاری 59 فتح با اشاره به اینکه این دستگاه تحت سرپرستی مدیریت عملیات حفاری خشکی -  2  شرکت است، افزود: این دکل هم اکنون در موقعیت عملیاتی پازنان در حوزه شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در مناطق نفتخیز جنوب در حال تعمیر یک حلقه چاه  توصیفی می باشد.

وی یادآور شد: این دستگاه توان 2000 اسب بخار از اواخر سال 1378 به ناوگان شرکت پیوست و تا به امروز حفاری 59 حلقه چاه به متراژ 161 هزار و 94 متر را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر