/
۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
وزیر امور خارجه:

فروش آسان نفت و دریافت پول یکی از موارد راستی‌آزمایی رفع تحریم‌هاست

وزیر امور خارجه تضمین و راستی‌آزمایی را از محورهای گفت‌وگوهای امروز وین برشمرد و گفت: نخست نفت ایران باید به آسانی و بدون محدودیتی فروخته شود و پول نفت به‌صورت ارزی در حساب‌های بانکی ایران وارد شود و ما از همه مزایای اقتصادی در بخش‌های مختلف استفاده کنیم.
کد خبر : ۴۲۱۱۰
نبض نفت - حسین امیرعبداللهیان، امروز (دوشنبه، ششم دی‌ماه) در حاشیه پنجمین کنفرانس تاریخ روابط خارجی ایران در پاسخ به پرسشی درباره مذاکرات وین و موضوع دریافت تضمین برای اجرای تعهدهای طرف‌های غربی گفت: دور تازه مذاکرات در وین درباره برجام امروز آغاز می‌شود.

وی افزود: امروز سند مشترک و قابل‌ قبولی روی میز مذاکره‌کنندگان داریم که آنها را اسناد یکم و پانزدهم دسامبر می‌خوانیم، هم در موضوع هسته‌ای و هم تحریم‌ها، از امروز مذاکرات ما حول آن سند مشترک آغاز می‌شود.

وزیر امور خارجه بحث تضمین و راستی‌آزمایی را از محورهای گفت‌وگوهای امروز عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین مسئله برای ما این است که در ذیل این واژه‌ها و این موضوعات به نقطه‌ای برسیم که نخست نفت ایران به آسانی و بدون هیچ مرزی فروخته شود و پول نفت به‌صورت ارزی در حساب‌های بانکی ایران وارد شود و ما از همه مزایای اقتصادی در بخش‌های مختلف استفاده کنیم.

منبع: شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر