/
۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
دکترفرهادنوری درنشست خبری اعلام کرد؛

همایش تامین مالی صادرات با تاکید برقراردادهای تجاری هوشمند برگزار می شود/ نباید ما از ابزارهای نوین در تجارت بین الملل خود را محروم کنیم

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت : شرکت تعاونی کارکنان سازمان توسعه تجارت ایران با اخذ مجوز از سازمان توسعه تجارت ایران ، همایش تخصصی با عنوان «همایش تامین مالی صادرات با تاکید بر قراردادهای هوشمند» را 9 اسفند ماه سال جاری در محل سالن همایش های خلیج فارس واقع در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می نماید.
کد خبر : ۴۳۴۶۸
نبض نفت - صبح روزیکشنبه اول اسفنندماه 1400 با حضوردکتر فرهاد نوری معاون سازمان  توسعه تجارت ایران ، «دکتر مجید آرین زادگان» دبیرعلمی همایش تامین مالی صادرات با تاکید برقراردادهای تجاری هوشمند و اصحاب رسانه برگزار و این نشست خبری «دکترفرهاد نوری» معاون سازمان توسعه تجارت ایران اظهارداشت : شرکت تعاونی کارکنان سازمان توسعه تجارت ایران با اخذ مجوز از سازمان توسعه تجارت ایران ، همایش تخصصی با عنوان «همایش تامین مالی صادرات با تاکید بر قراردادهای هوشمند» را 9 اسفند ماه سال جاری در محل سالن همایش های خلیج فارس واقع در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار نماید.
وی خاطرنشان کرد : همایش تامین مالی صادرات با تاکید برقراردادهای تجاری هوشمند دوشنبه هفته آینده 9 اسفندماه 1400 در سالن همایش های خلیج فارس سازمان توسعه تجارت برگزار می شود.
دکتر نوری تصریح کرد : همایش تامین مالی صادرات با تاکید برقراردادهای تجاری هوشمند در سالهای گذشته نیز برگزار شده  و بانک مرکزی ، صندوق ضمانت صادرات ،  بانکهای خصوصی و دولتی و تشکل های مرتبط با صادرات دربرگزاری آن مشارکت داشته اند.
وی عنوان داشت : یکی از پنل های تخصصی همایش مربوط به رمز ارزهاست که در شرف اجرا شدن است و متخصصین حوزه قراردادهای هوشمند  دربستر بلاکچین در حال تدوین چارچوب های آن هستند.
معاون سازمان  توسعه تجارت ایران تاکید کرد : هرابزار نوینی که در جهت کسب  و کار دنیا قرار می گیرد هم می تواند تهدید هم فرصت باشد ، ضمن اینکه  نگاه سیاستمداران و سیاست گذاران نیز موثراست. ازطرفی ما نیز باید از ابزارهای نوین در تجارت بین الملل استفاده کنیم و نباید خود را محروم کنیم.
وی ادامه داد : موظف هستیم  مشکلات برسرراه تجارت بین الملل را بررسی و در جهت رفع آن بکوشیم و یکی از خروجی های این رویداد مشکلات اصلی را استخراج کنیم  و سپس در جهت حل آن چاره اندیشی کنیم .از پشت میزهای اداری بیرون بیاییم و با صادرکنندگان صحبت کنیم با مشکلاتشان آشنا شده و پیگیری کنیم.
دکترنوری ابرازداشت : در این رویداد شرکت های بیمه اعتباری نیز حضور خواهند داشت و هرآنچه که به توسعه تجارت کشور کمک کند استقبال خواهیم کرد و امیدواریم مذاکرات برجام به نتیجه برسد اما همه می دانیم که نظام سلطه هیچ وقت تمام تحریم ها را برنخواهد داشت و دست از دشمنی خود برنخواهد داشت و لذا باید به توان داخلی تکیه کنیم.
وی افزود:هدف اصلی این همایش تسهیل فرایندهای مالی تجارت خارجی کشور است که آخرین روش ها ، متد ها و راهکارها را بکار بگیریم. ضمن اینکه تمام تلاش ما  در جهت القای امید در جامعه است تا بتوانیم به تبادلات موثر و بهتری در سطح بین المللی برسیم.
معاون سازمان  توسعه تجارت ایران اضافه کرد : این همایش بسیار کاربردی بوده و شامل سه بخش مقالات علمی در زمینه های مرتبط، ارائه راهکارهای اجرایی و تجربیات کاربردی از سوی مسئولین و بازرگانان در قالب سخنرانی و کارگاه آموزشی خواهد بود که از آن طریق مشارکت کنندگان با موارد چونی «بکارگیری قراردادهای هوشمند در صادرات و واردات»، «نقش بخش خصوصی و بازار سرمایه در تامین مالی»،«جایگزینی بلاک چین و رمز ارزها بجای اعتبار اسنادی»،«راهکارهای رفع موانع تحریم در مبادلات مالی با شرکای تجاری خارجی» و«ایجاد امنیت در استفاده از رمز ارزها» آشنا خواهند شد.
وی ادامه داد : با توجه به تغییر و تحولات جهانی و رویکردهای نوین پیش رو در مبادلات خارجی، حضور دست اندرکاران تجارت بین المللی و سایر فعالین حوزه تامین مالی در این همایش می تواند نقش مهمی در ترویج ابزارها و روشهای جدید تجارت خارجی ایفا نماید.
دکترنوری درپایان سخنان خود گفت: عراق بازار اصلی ماست و صادرکنندگان امیدوارم که بتوانند  درعراق بصورت سرمایه گذاری مشترک تعاملات پیروزمندانه ای و خوبی را درجهت صادرات داشته باشند.
منبع:خبر ایران
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر