/
۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران خبر داد:

سفارش ساخت کشتی ۱۱۳ هزارتنی به شرکت های داخلی

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران از سفارش ساخت یک فروند کشتی نفتکش افرامکس به شرکت‌های داخلی در راستای برنامه‎های جدید این شرکت در حمایت از توان داخل خبر داد.
کد خبر : ۴۳۹۲۵
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی نفتکش ایران، حسین شیوا به دور جدید حمایت و پشتیبانی‎های شرکت ملی نفتکش ایران از صنایع و شرکت‎های داخلی اشاره کرد و گفت: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و تحقق حمایت از داخل، پس از سالها و در سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» سفارش ساخت یک فروند کشتی نفتکش افراماکس به مجتمع کشتی‎سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در بندرعباس در دستور کار و اجرا قرار گرفته است که قرارداد آن به زودی امضاء خواهد شد.  

عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران، ظرفیت این کشتی نفتکش را 113 هزار تن اعلام کرد و گفت: طبق سفارش شرکت ملی نفتکش، این کشتی نفتکش، اولین کشتی دوگانه ‎سوز ساخت داخل خواهد بود که با سوخت LNG  و نفت کوره با سولفور کم (زیر نیم درصد) فعالیت خواهد کرد.

 وی ادامه داد: این نفتکش افرامکس که سازگار با محیط زیست و براساس آخرین استانداردهای سازمان بین‎المللی دریانوردی (IMO) طراحی و ساخته می‎شود، با فاز سه شاخص طراحی راندمان انرژی (EEDI) مطابقت خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با بیان اینکه با سفارش و ساخت این کشتی نفتکش شاهد اشتغالزایی چند هزار نفری در مجموعه صنایع کشتی‎سازی و رونق صنایع جانبی و وابسته به این صنعت خواهیم بود، افزود: امیدواریم با سفارش ساخت و همچنین تحویل به موقع این کشتی نفتکش، شاهد سفارشات ساخت بیشتری به شرکت‎های داخلی باشیم.

شیوا همچنین از جدیت شرکت ملی نفتکش ایران در انجام تعمیرات کشتی‎های ناوگان این شرکت در داخل خبر داد و گفت: تاکنون تعمیر ۲۴ کشتی نفتکش و شناور به یاردهای داخلی واسپاری شده است که این روند باهدف حمایت از صنایع داخلی و ایجاد اشتغال در کشور، با قوت و جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران همچنین اضافه کرد: علاوه بر این، تامین ملزومات کشتی‎ها از قبیل رنگ، روغن و مواد شیمیایی از شرکت‎ها و صنایع داخلی نیز در حال انجام است که باعث جلوگیری از خروج مقدار قابل توجهی ارز از کشور شده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر