/
۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴
خجسته‌مهر در یادمان شهدای فتح المبین:

صنعت نفت پیشتاز جهاد اقتصادی است

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با حضور در یادمان شهدای فتح المبین شوش و مراسم سالروز این عملیات گفت: با غلبه ایمان و اراده بر حربه‌های پوشالی تحریم همچون دفاع مقدس می‌توانیم در جبهه اقتصادی حضور داشته باشیم و مانند شهدا فداکاری کنیم که مردم نیز مشاهده کردند صنعت نفت پیشتاز جهاد اقتصادی شد.
کد خبر : ۴۴۱۴۱
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی نفت ایران ،امروز دوم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱، محسن خجسته‌مهر به همراه عبدالله عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان و حمید رضا گلپایگانی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با حضور در یادمان شهدای فتح المبین شوش به مقام والای شهدا ادای احترام کردند.

 خجسته‌مهر در حاشیه این مراسم اظهار کرد: امروز افتخاری بزرگی نصیب ما شد تا در این یادمان حضور پیدا کرده و یاد و خاطره آن بزرگمردان تاریخ را گرامی بداریم.با حضور در این یادمان بار دیگر عهد و پیمان خود را با شهدای عزیز و آرمان‌های آن‌ها استوار کردیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه ارزش زنده نگه داشتن یاد شهدا و حماسه‌ آن‌ها کمتر از شهادت نیست، گفت: حدود ۴۰ سال پیش دشمنان قسم خورده اسلام بنا به گفته خود آمده بودند که بمانند و انقلاب را از ما بگیرند ولی شهدا با جانفشانی و تقدیم جان و مال خود به خدای متعال باعث شدند که نه تنها اسلام را از دست ندهیم بلکه محکم تر بر موازین آن بمانیم و سربازان فداکاری برای انقلاب شدیم.

خجسته‌مهر عنوان کرد: به جرات می‌توان گفت در جبهه اقتصادی امروز نیز پیشتاز هستیم و با غلبه ایمان و اراده بر حربه‌های پوشالی تحریم همچون دفاع مقدس می‌توانیم در جبهه اقتصادی حضور داشته باشیم و مانند شهدا فداکاری کنیم که مردم نیز مشاهده کردند که صنعت نفت پیشتاز جهاد اقتصادی شد.

وی اظهار کرد: در زمانی که دشمنان و فریب‌خوردگان داخلی می‌گفتند صادرات نفت کمتر خواهد شد همه مشاهده کردند وقتی ایمان و اراده مردم وارد صحنه شد صادرات نفت و تولید گاز افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: ان شاالله بتوانیم در عرصه و سال جدید همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند تولید خود را دانش بنیان کنیم. مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بر تولید دانش بنیان تاکید داشته و اشتغالی را ارزشمند دانسته که علاوه بر تولید، دانش بنیان باشد.

خجسته‌مهر بیان کرد: یکی از اولویت‌های صنعت نفت این است که در سال جدید کوشش و اهتمام ویژه در حد کار جهادی انجام دهد که کارهای آن آغاز شده است تا صنعت نفت را دانش بنیان کنیم.

وی گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند، علم، دانش و فناوری اقتدار می‌آورد و اقتصادی که این ۳ ویژگی را داشته باشد اقتدار ایران اسلامی را رقم می‌زند.

همچنین سردار شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان در مراسم گرامیداشت سالروز عملیات فتح المبین اظهار کرد: عملیات فتح المبین، عملیاتی بود که در ۱۳۶۱ بعد از ماه‌ها انتظار مردم منطقه شوش، اندیمشک، دزفول و ملت ایران انجام شد تا متجاوزین از خاک پاک ایران اسلامی رانده شوند.

وی با بیان اینکه این عملیات در دوم فروردین‌ماه سال ۱۳۶۱ اتفاق افتاد، افزود: تز بنی صدر رئیس جمهور وقت مبنی بر زمین دادن و زمان گرفتن باعث شد نیروهای مدافع دچار چالش شوند و دشمن تا لب رودخانه کرخه برسد.

شاهوارپور گفت: دشمن بنا داشت تا از محور شوش و کرخه عبور کند که نیروهای مردمی و عشایر با امکانات پایین در دفاع مشارکت داشتند و اجاره ندادند از آب عبور کنند.

وی ادامه داد: هدفی که در عملیات فتح‌المبین دنبال می‌کردیم خسته کردن نیروهای دشمن و از بین بردن میل جنگجویی آن‌ها، نفوذ در مواضع، شناسایی مین‌گذاری‌های جاده‌های دشمن و ایجاد جبهه‌های متعدد بود.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان یکی از کارهای بزرگ سپاه در آن زمان را بسیج مردمی و منظم کردن نیروها دانست و گفت: امروزه دولت جدید با اراده محکم در برجام موفق بوده و باید با همین اراده مسیر خود را ادامه دهیم.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر