/
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳
با تلاش کارکنان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در سوخت رسانی پایدار:

سال سخت را آسان پشت سر گذاشتیم

مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران هنگام بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه نفت و گاز و پالایش و پتروشیمی در مصاحبه ای اختصاصی آخرین وضعیت تامین و توزیع فرآورده های نفتی و برنامه های پیش رو در این حوزه را تشریح کرد.
کد خبر : ۴۵۳۵۱






به گزارش نبض نفت_ به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران جعفر سالاری نسب درباره شرایط خاص سوخت رسانی در سال گذشته گفت: با توجه به کاهش تراز ذخیره سازی سوخت مایع در مخازن استراتژیک و پیش بینی برودت هوا در زمستان 1400 همچنین بر طرف شدن بسیاری از محدودیت های ناشی از شرایط بیماری کرونا همه کارشناسان سال 1400 را سال سخت سوخت رسانی برای تامین سوخت نیروگاه ها و تامین بنزین خودروها پیش بینی کرده بودند.

وی افزود: برنامه ریزی صحیح و تلاش بی وقفه کارکنان پالایش و پخش, جلساتی که جناب آقای مهندس سالاری در سطح معاونان وزارتخانه های  نفت و نیرو در بازه زمانی هفته ای دو مرتبه مدیریت و راهبری کردند موجب شد با ارسال مطمئن نفتگاز و نفتکوره به نیروگاه ها و ذخیره سازی مناسب بدون هرگونه کمبود و خاموشی سال 1400 را به پایان برسانیم.

مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در ادامه با توضیح اینکه آغاز فصل سرما موجب افزایش مصرف گاز توسط مصرف کنندگان خانگی می شود گفت: در این شرایط  نیروگاه های کشور باید مصرف گاز طبیعی خود را کاهش دهند و اینجاست که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با تامین مقدار متنابهی نفتگاز و نفت کوره سوخت مایع مورد نیاز ادامه فعالیت نیروگاه های کشور را تامین می کند تا وقفه ای در تولید برق کشور رخ ندهد. وی افزود: برای سال جاری هم پیش بینی های لازم برای تکمیل ذخیره سوخت نیروگاهی انجام شده است و ارسال سوخت به آنها همچنان ادامه دارد.

سالاری نسب با اشاره به شرایط مصرف بنزین خودرو در کشور گفت: در آغاز سال 1401 هم با توجه به افزایش چشمگیر مصرف بنزین در ایام تعطیلات نوروزی و عید سعید فطر، خصوصاً در روزهای ابتدایی تعطیلات نوروز رکورد بی سابقه مصرف 131 میلیون لیتر بنزین روزانه در کشور به ثبت رسید.

وی افزود: کار بزرگ همکاران ما در شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی آنجا خود را نشان می دهد که بدانیم تفاوت نیاز روزانه در مصرف عادی بنزین از 81 میلیون لیتر در روز به  عدد بزرگ 131 میلیون لیتر افزایش یافت اما در هیچ یک از مجاری عرضه کمبود فرآورده ای رخ نداد و همواره همه جایگاه ها در حال خدمت رسانی به هموطنان بودند.

مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در بخش دیگری از این مصاحبه اختصاصی درباره برنامه های آتی در حوزه انتقال و ذخیره سازی فرآورده نفتی گفت: با نگاه استراتژیک و دراز مدتی که مهندس سالاری مدیرعامل محترم شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی به سوخت رسانی و ذخیره سازی و انتقال سوخت دارند ؛ ارسال فرآورده از مبدا بندرعباس در جنوب به مرکز کشور از طریق خط لوله جزء اولویت های تامین و توزیع شرکت پخش فرآورده های نفتی است.

 وی در مورد افزایش ظرفیت ذخیره فرآورده نفتی توضیح داد: مجوزهای لازم از وزیر محترم نفت برای سیاستگذاری جدید در امر ذخیره سازی با ساخت مخازن جدید اخذ شده است.

جعفر سالاری نسب  در پایان با اشاره به عزم شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی برای رفع نگرانی از تامین ناوگان حمل و  نقل جاده ای انتقال فرآورده های نفتی گفت: در این زمینه هم پیگیری های لازم انجام شده و مصوبه لازم از هیات مدیره شرکت ملی پخش اخذ شده است.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر