/
۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
سعید ایروانی؛

سعید ایروانی به جای تخت روانچی به نیویورک می‌رود

سعید ایروانی به جای مجید تخت روانچی به عنوان سفیر و نماینده جدید جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک منصوب شد.
کد خبر : ۴۶۸۷۴
نبض نفت-«سعید ایروانی» معاون دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به عنوان سفیر و نماینده جدید جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک به جای مجید تخت روانچی عهده‌دار این سمت شد.

یک منبع مطلع در گفت‌وگو با فارس ضمن تأیید این خبر گفت که قرار است سعید ایروانی به جای تخت روانچی عهده‌دار دفتر نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل شود.

ایروانی پیش از این به عنوان کاردار سفارت ایران در بغداد، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی و معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی فعالیت کرده و در مذاکرات ایران و عربستان در بغداد نیز ریاست هیأت ایرانی را برعهده داشت. 

اردیبهشت ماه سال‌جاری دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان سعودی در بغداد برگزار شد. خالد الحمیدان، رئیس دستگاه امنیتی دولت عربستان و «سعید ایروانی» معاون دبیرخانه شورای امنیت ملی ایران، ریاست هیأت‌های مذاکره‌کننده عربستان و ایران را بر عهده داشتند.

مجید تخت روانچی از فروردین ۱۳۹۸ عهده دار این سمت است.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی سابق وزارت امور خارجه خرداد سال جاری در پاسخ به سؤالی درباره تعیین سفرای ایران در فرانسه، ژاپن، انگلیس، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان ملل و عزیمت ایروانی به جای تخت روانچی و این‌که آمریکا هنوز روادید صادر نکرده است، گفته بود: بخشی از فرآیندهای بوروکراتیک در وزارت خارجه است، ولی فرآیندهای خاص خودش را دارد. تغییر و تحولات در وزارت خارجه و رفت و برگشت‌ها انجام شده و همچنان انجام می‌شود و چرخش نیروها در وزارت خارجه به عنوان دستگاه حاکمیتی مطرح بوده است.

منبع:فارس

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر