/
۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
وسیه:

ایجاد هول و وحشت در مورد آژانس یهود، نتایج معکوس می‌دهد

مدیر بخش خاورمیانه در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تلاش‌ها برای ایجاد هول و وحشت درخصوص آژانس یهود و منعکس کردن آن بر روابط میان روسیه و اسرائیل؛ نتیجه معکوس می‌دهد.
کد خبر : ۴۷۵۶۵

به گزارش نبض نفت به نقل از روسیا الیوم، الکساندر کینشاک، مدیر بخش خاورمیانه در وزارت خارجه روسیه عنوان داشت: علت شکایت قضائی علیه سخنوت (آژانس یهود) که در مسکو آغاز شد، نقض‌های سیستم‌مند قوانین از سوی این آژانس بود.

وی ادامه داد: در این راستا، ما بر این باوریم که تلاش برای ایجاد هول و وحشت درخصوص این وضعیت و منعکس کردن آن بر تمام روابط چندجانبه روسیه و اسرائیل که به صورت کلاسیک روابطی دوستانه است، بدون توجیه و بی فایده است.

آژانس سخنوت به مهاجرت به اراضی اشغالی کمک می‌کند و با اقلیت‌های یهود همکاری کرده و دوره‌های آموزشی و برنامه‌هایی برای کودکان و جوانان ترتیب می‌دهد.

پیشتر نیز ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو نسبت به موضع اسرائیل متأسف است؛ چراکه این موضع تل آویو در قبال روسیه طی ماه‌های اخیر غیرسازنده بوده است.

یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل نیز گفت که روابط با روسیه مهم است، اما بستن دفاتر آژانس سخنوت در روسیه، رخدادی خطیر خواهد بود و بر همکاری با مسکو تاثیر خواهد گذاشت.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر