/
۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
تشییع شهدای حادثه تروریستی ‌حرم شاهچراغ؛

ازدحام شدید جمعیت در تمام مسیرهای تشییع

مراسم تشییع پیکر مطهر ۱۲ شهید حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) از دقایقی قبل با حضور گسترده مردم از میدان امام حسین شیراز آغاز شد.
کد خبر : ۴۹۱۰۳
نبض نفت-مراسم وداع و تشییع پیکر مطهر ‌‌شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) با حضور مردم شهیدپرور استان فارس، مسئولان لشکری و کشوری، ‌خانواده محترم شهدا،‌ ایثارگران و جانبازان و... از میدان امام حسین شیراز آغاز شده است.

در این مراسم مردم و خانواده شهدای این حادثه با در دست داشتن عکس شهدا و سر دادن شعار‌هایی علیه جنایت "تروریست‌ها، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود، مرگ بر انگلیس، مرگ بر فتنه‌گر" حرکت به سمت حرم شریف حضرت شاهچراغ (ع) را آغاز کردند.

براساس گزارش ها در محل مراسم تشییع شهدا، از ساعاتی پیش از آغاز مراسم، مسیر‌های منتهی به میدان امام حسین (ع) با ازدحام جمعیت مواجه شده و خیل کثیری از مردم برای بدرقه شهدا راهی این مراسم شده‌ بودند.

مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر احمد بن موسی (ع) از میدان امام حسین به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با حضور مردم در حال برگزاری است و با تصمیم استاندار فارس، امروز شنبه هفتم آبان‌ماه، تعطیل اعلام شده است.

بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب امشب همزمان با اقامه نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر شاهچراغ (ع) همراه با سخنرانی و عزاداری برگزار می‌شود.

شهدایی که پیکرهای پاک آنها امروز شنبه در شیراز و مشهد تشییع خواهد شد، از این قرار است:
1. امید خوب فرزند هوشنگ  اهل دهدشت
2. زهرا اسمعیلی فرزند آقاجان اهل شیراز
3. علیرضا سرایداران فرزند محمد حسن اهل شیراز
4. مجتبی ندیمی فرزند مصطفی اهل شیراز
5. حسن علی پورعیسی فرزند محمداسمعیل اهل گیلان
6. بهادر آزادی شیری فرزند علی همت اهل فسا
7. علی اصغر لری گوئینی فرزند عباس اهل سیرجان
8. محمدرضا کشاورز فرزند مهدی اهل شیراز
9. محمدولی کیاسی فرزند غریبعلی اهل مرودشت
10. هوشنگ خوب فرزند خداداد اهل بهمه ای
11. آرشام سرایداران فرزند علیرضا اهل شیراز

پس از برگزاری آیین تشییع 11 شهید ‌این حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز، این شهدا با رضایت همه خانواده‌ها به مشهد مقدس منتقل می‌شوند تا در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) نیز توسط زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی بدرقه شوند.

‌پس از آن، پیکرهای پاک شهدا به زادگاه آنها منتقل می‌شود و ‌پیکر 6 شهید به شیراز منتقل شده و در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) دفن خواهد شد.‌پیکرهای پاک 2 شهید نیز به زادگاه خود در استان کهگیلویه و بویراحمد باز می‌گردد و پیکر شهید کودک این حادثه تروریستی نیز برای خاکسپاری به استان کرمان منتقل می‌شود و ‌پیکرهای 2 شهید دیگر حرم مطهر نیز به شهرهای فسا و مرودشت منتقل خواهد شد‌.

پیکرهای پاک شهیدان سید فریدالدین معصومی و احسان مرادی پیش از این برای تشییع و خاکسپاری به تهران و همدان منتقل شده است.

غروب روز چهارشنبه (4 آبان 1401) فردی مسلح با حمله به نمازگزاران حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز 13 نفر را به شهادت رساند و 30 نفر را مجروح کرد.

منبع:تسنیم

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر