/
۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
شرکت توزیع نیروی برق؛

۵۱ دستگاه ماینر غیرمجاز در سنندج کشف شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: ۵۱ دستگاه ماینر غیرمجاز از ابتدای امسال تا پایان مهر در شهرستان سنندج کشف و ضبط شد.
کد خبر : ۴۹۳۷۴

نبض نفت -هیوا لهونیان اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۵۱۷ دستگاه ماینر و ۱۱۳ مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در شهرستان سنندج کشف شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد ماینرهای کشف شده در بخش خانگی است، اضافه کرد: از این تعداد مراکز کشف شده ۶۰ مرکز در امور برق شمال سنندج و ۵۳ مرکز نیز مربوط به امور برق جنوب سنندج است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان یادآور شد: دستگاه های ماینر علاوه برمصرف بالای برق و استفاده از تعرفه ارزان، خسارت زیادی به شبکه توزیع برق وارد می کند و باعث بروز برخی خاموشی های ناخواسته و آسیب جدی به لوازم برقی شهروندان می شود.

لهونیان با اشاره به کاهش میزان کشفیات ماینر در شهرستان سنندج در ۲ ماه اخیر، افزود: تشکیل اکیپ های ویژه با کمک نیروی انتظامی با هدف افزایش بازرسی ها از مراکز، مناطق مشکوک و پرمصرف و همچنین کاهش ارزش ریالی رمز ارزها ۲ عامل اصلی کاهش فعالیت غیرمجاز رمز ارزها در این شهرستان بود.

وی ضمن تاکید بر برخورد جدی و قانونی با مراکز غیرمجاز سرقت انرژی با همکاری مراجع قضایی و انتظامی از مشترکان خواست در صورت مشاهده مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز، با شماره ۱۲۱ تماس گرفته یا در بستر فضای مجازی آن را از طریق شماره همراه ۰۹۳۵۴۰۲۱۷۸۰ اطلاع دهند و تا سقف معینی پاداش دریافت کنند.

در حال حاضر بیش از ۷۱۲ هزار مشترک در بخش های مختلف خانگی، اداری، صنعتی و عمومی از خدمات شرکت برق کردستان بهره مند هستند.

منبع:ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر